کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیس‌بوک در کره جنوبی ۶ میلیون دلار جریمه شد

5 آذر 1399 ساعت 21:56

ایتنا - کره جنوبی امسال تحقیقاتی را آغاز کرد که نشان داد فیس‌بوک اطلاعات شخصی حداقل ۳.۳ میلیون نفر از ۱۸ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی در کره جنوبی را بدون اطلاع آنها در فاصله ماه مه سال ۲۰۱۲ تا ژوئن سال ۲۰۱۸ در اختیار اپراتورهای دیگر قرار داده است.



کمیسیون حمایت از اطلاعات شخصی کره جنوبی شرکت فیس‌بوک را به دلیل اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربران با اپراتورهای دیگر بدون رضایت آنها، ۶.۷ میلیارد وون (۶.۰۶ میلیون دلار) جریمه کرد و خواستار پیگرد قانونی این شرکت شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کمیسیون حمایت از اطلاعات شخصی کره جنوبی اوت امسال تحقیقاتی را آغاز کرد که نشان داد فیس‌بوک اطلاعات شخصی حداقل ۳.۳ میلیون نفر از ۱۸ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی در کره جنوبی را بدون اطلاع آنها در فاصله ماه مه سال ۲۰۱۲ تا ژوئن سال ۲۰۱۸ در اختیار اپراتورهای دیگر قرار داده است.

این کمیسیون اعلام کرد هنگامی که فردی سرویس اپراتور دیگری را از طریق اطلاعات لاگین فیس‌بوک باز می‌کند، اطلاعات شخصی دوستان وی در فیس بوک بدون اطلاع فرد در اختیار اپراتورهای دیگر قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش رویترز، این آژانس فیس‌بوک ایرلند را که دریافت کننده این جریمه بوده است برای پیگرد قانونی به مقامات مربوطه ارجاع داد.


کد مطلب: 63182

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63182/فیس-بوک-کره-جنوبی-۶-میلیون-دلار-جریمه

ايتنا
  https://www.itna.ir