۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۲

دسته‌بندی ویدئوهای یوتیوب با کمک هوش مصنوعی

ایتنا - یوتیوب از هوش مصنوعی برای دسته بندی و بخش بندی محتوای ویدئوهای موجود در این سایت بهره گرفته تا از این طریق کاربران به سرعت بخش مورد نظر در هر ویدئو را بیابند.
دسته‌بندی ویدئوهای یوتیوب با کمک هوش مصنوعی


یوتیوب قبلاً قابلیتی به نام چپترز را به کار گرفته بود تا گشت و گذار در بخش های مختلف هر ویدئو و رجوع به سرفصل های مباحث در هر فایل ویدئویی تسهیل شود. اما برای تسهیل بخش بندی و دسته بندی محتوای ویدئویی از هوش مصنوعی نیز کمک گرفته است.

به گزارش ایتنا از فارس، یوتیوب در حال آزمایش قابلیت بخش بندی خودکار ویدئوها بر اساس محتوای آنها با استفاده از هوش مصنوعی است. یک الگوریتم جدید هوش مصنوعی ابتدا متن هر فایل ویدئویی را استخراج می کند و سپس با بررسی مطالب بیان شده در هر ویدئو برای دسته بندی محتوا اقدام می شود.

دسته بندی های انجام شده با علامت گذاری بر روی نوار پخش ویدئو برای کاربران قابل مشاهده است و از همین طریق کاربر می تواند از هر بخش یا فصل به بخش یا فصل دیگر منتقل شود. در صورت موفق بودن مرحله آزمایشی این قابلیت استفاده عمومی از آن در یوتیوب ممکن خواهد شد.

بدیهی است که این خدمات برای استفاده در ویدئوهای بلند ارائه می شود و در ویدئوهای کوتاه که کمتر از ۵ دقیقه زمان دارند، چندان کاربردی نخواهد داشت.
کد مطلب: 63181
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام