۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۰

سایت‌های اینترنتی موظف به اعلام وضعیت تامین کالا هستند

ایتنا - یکی از مسائلی که خرید اینترنتی را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد و معمولا به ثبت شکایت از کسب و کار منجر می‌شود، عدم تامین کالا توسط سایت‌ها است.  
سایت‌های اینترنتی موظف به اعلام وضعیت تامین کالا هستند

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: کسب‌وکارهای اینترنتی دارای «اینماد» (نماد اعتماد الکترونیکی) در زمان اعمال محدودیت‌های کرونا موظف به اعلام وضعیت تأمین کالا در سایت‌های خود هستند.

به گزارش ایتنا از ایرنا، یکی از مسائلی که خرید اینترنتی را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد و معمولا به ثبت شکایت از کسب و کار منجر می‌شود، عدم تامین کالا توسط سایت‌ها است.  

برخی از سایت‌های فروش کالا در اینترنت برای کسب سود بیشتر، دست به کارهایی می‌زنند که یکی از آن‌ها فروش کالایی است که در انبار ندارند. این کار سبب می‌شود فرد خریدار پول را واریز کند، اما کالا در زمان معین به دست او نرسد.

از طرف دیگر گاهی اوقات به دلیل بالا رفتن قیمت ارز و به تناسب آن بالا رفتن قیمت کالای فروخته شده، سایت‌ها کالایی که روز قبل فروخته‌اند را ناموجود می‌کنند و از خریدار می‌خواهند ما به تفاوت آن را پرداخت کنند.

این قبیل مسائل باعث شد امروز مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اطلاعیه‌ای صادر کند. در این اطلاعیه آمده است، با توجه به اعمال محدودیت در فعالیت کسب‌ وکارها توسط ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه،  ضروری است کسب ‌وکارهای اینترنتی دارای اینماد، نسبت به موجود بودن کالا یا امکان تأمین آن کاملاً مطمئن باشند و درصورت عدم تأمین کالا مطابق با ماده ۳۹ قانون تجارت الکترونیکی رفتار کرده و امکان فروش کالاهای فوق را در وب سایت خود غیر فعال کنند.  همچنین اگر این محدودیت ها بر ساعات پاسخگویی یا ارسال کالا تاثیرگذار بوده در وب‌سایت خود تغییرات جدید را به اطلاع مصرف‌ کنندگان برسانند.
کد مطلب: 63163
برچسب ها: خرید اینترنتی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام