۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۵

کدام برند چینی جای هواوی را می‌گیرد؟

ایتنا - شرکت‌های تولیدکننده گوشی تلفن همراه نظیر شیائومی، اوپو و Vivo در حال تحرکاتی برای گرفتن سهم بازار شرکت هواوی تکنولوژیز هستند که زنجیره تامینش بر اثر تحریم‌های آمریکا مختل شده است.
کدام برند چینی جای هواوی را می‌گیرد؟


هواوی هفته گذشته برند ارزان قیمت Honor را به مبلغ نامعلومی فروخت تا از زنجیره تامین این برند در برابر اقدامات خصمانه آمریکا که تامین قطعات تولید گوشی را دشوار کرده است، محافظت کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وزارت بازرگانی آمریکا در اوت دسترسی هواوی به فناوری آمریکایی برای کسب و کار گوشی این شرکت را بر این اساس که هواوی تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می شود را محدود کرد.

طبق گزارش شرکت کانالایز، هواوی در نیمه اول امسال از سامسونگ به عنوان بزرگترین سازنده گوشی تلفن همراه در جهان سبقت گرفت اما فروش گوشی این شرکت در سه ماهه سوم ۲۳ درصد کاهش یافت و به ۵۱.۷ میلیون دستگاه رسید.

هواوی همچنان ۴۱.۲ درصد از بازار گوشی تلفن همراه را در سه ماهه سوم در اختیار داشت و پس از آن Vivo با ۱۸.۴ درصد سهم، اوپو با ۱۶.۸ درصد سهم و شیائومی با ۱۲.۶ درصد سهم قرار گرفتند. اپل با ۶.۲ درصد سهم کمتری در چین دارد اما تقاضای بالایی برای آیفون ۱۲ نسل پنجم خود جلب کرده است.

ناظران صنعتی افزایش سفارش تولید از سوی این برندهای گوشی تلفن همراه را تایید کرده اند. طبق گزارش شرکت مشاوره آیزایا ریسرچ، شیائومی بیشترین خوش بینی را داشته و برای حداکثر ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی بین سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ و سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ سفارش تولید داده است که ۵۰ درصد بالاتر از پیش از اعلام محدودیتهای آمریکا علیه هواوی است.

پیش بینی تولید اوپو و Vivo هم از ماه اوت حدود هشت درصد افزایش پیدا کرده و به ترتیب برای تولید ۹۰ میلیون دستگاه و ۷۰ میلیون دستگاه گوشی سفارش داده اند. در مقابل سفارش تولید هواوی ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده و به ۴۲ میلیون دستگاه رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، پنج منبع صنعتی در بخش زنجیره تامین تایید کرده اند که افزایش سفارش تولید از این سه شرکت چینی داشته‌اند.
کد مطلب: 63147
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام