کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش ارائه نرم‌افزارهای ردیاب ارتباط در اوج‌گیری مبتلایان به کرونا در آمریکا

سايت خبری ايتنا , 10 آذر 1399 ساعت 8:39

ایتنا- ارائه نتایج مرتبط با تأثیر به سزای نرم‌افزارهای دریاب ارتباط در پی شیوع کرونا موجب شده است که مقامات ایالت متحده به فکر عرضه گسترده این فناوری و متقاعد کردن مردم به استفاده از آن باشند.


ارائه نتایج مرتبط با تأثیر به سزای نرم‌افزارهای دریاب ارتباط در پی شیوع کرونا موجب شده است که مقامات ایالت متحده به فکر عرضه گسترده این فناوری و متقاعد کردن مردم به استفاده از آن باشند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  gizmodo، گوگل و اپل چند ماه قبل APIهای ردیاب ارتباطی را جهت استفاده در نرم‌افزارها به مقامات رسمی آمریکا ارائه کردند اما استفاده از این APIها بسیار محدود بوده است. تنها 15 ایالت از فناوری اعلان قرارگیری در معرض ویروس استفاده می‌کنند و تعداد محدودی از ایالت‌های دیگر نیز در مراحل توسعه این نرم‌افزار قرار دارند.
 
بااین‌حال ساخت یک نرم‌افزار اولین مشکل در این رابطه است و مشکل اصلی از آنجایی آغاز می‌شود که بسیاری از افراد ساکن این ایالت‌ها به استفاده از این نرم‌افزارها عادت ندارند. بسیاری از مردم آمریکا به دلیل سابقه نه‌چندان موفق کمپانی‌های اپل و گوگل درزمینهٔ حفظ حریم خصوصی و نیز جدی نگرفتن ویروس کرونا از جانب دولت ترامپ، نسبت به این نرم‌افزارها بدبین هستند.
 

 
 
نحوه انجام کار این نرم‌افزارها بسیار ساده و به این صورت است که زمانی که همراه هوشمند شخص در محدوده برد بلوتوث دستگاه دیگری که نرم‌افزار را نصب کرده است که قرار می‌گیرد، شناسه‌های بلوتوث دستگاه‌ها با یکدیگر تعامل می‌کنند. این شناسه‌ها به‌صورت دائم تغییر می‌کنند و ازآنجاکه نحوه کار آن‌ها از طریق بلوتوث است، موقعیت مکانی شخص استفاده کننده ثبت نخواهد شد. زمانی که تست کرونای شخصی مثبت می‌شود می‌تواند اطلاعات خود را در نرم‌افزار وارد کرده و به‌این‌ترتیب به افرادی که با آن فرد در ارتباط بوده‌اند هشداری ارسال می‌شود.
 
هنوز مشخص نیست که چه تعداد از جمعیت یک کشور می‌بایست برای تأثیر شگرف این نرم‌افزار از آن  استفاده کنند. محققان آکسفورد در ماه آوریل دریافتند که اگر 60 درصد جمعیت از این فناوری استفاده کنند، می‌توان به‌راحتی همه‌گیری کرونا را متوقف کرد. بااین‌حال درصد پایین‌تر از این مقدار نیز همچنان به پیشگیری از شیوع این ویروس کمک می‌کند.
 
به‌این‌ترتیب تأثیر به سزای آشنایی مردم با این نرم‌افزارها و تلاش برای فرهنگ‌سازی جهت توجیه افراد استفاده از این فناوری در دستور کار ایالت‌های مختلف آمریکا قرار دارد. این فناوری در کنار مراکز تست متعدد و در دسترس برای مردم می‌تواند شیوع این ویروس را تا حد ممکن کم کند.
 


کد مطلب: 63144

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63144/افزایش-ارائه-نرم-افزارهای-ردیاب-ارتباط-اوج-گیری-مبتلایان-کرونا-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir