۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۳

فعال نبودن رمز پویا دردسر ساز شد

ایتنا - در پي شكايت خانمي مبني بر اينكه فردی ناشناس اقدام به برداشت 300 میلیون ریال از حساب بانكي‌اش بصورت اینترنتی کرده است، پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فعال نبودن رمز پویا دردسر ساز شد

رئیس پلیس فتا استان کرمان از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان خبر داد و گفت: با فعال‌سازی سامانه پیامکی و رمز پویا نسبت به کنترل صورتحساب‌های بانکی خود اقدام کنید.  

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا، سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا کرمان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي شكايت خانمي مبني بر اينكه فردی ناشناس اقدام به برداشت 300 میلیون ریال از حساب بانكي‌اش بصورت اینترنتی کرده است، پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات گسترده پلیسی، فرد برداشت کننده از حساب شاکیه مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگي مراجع قضايي به پليس فتا تحویل داده شد.

این مقام مسئول گفت: این مجرم سایبری در ابتدا منکر بزه انتسابی خود شده بود؛ اما پس از مواجهه  با دلایل و مدارک لب به اعتراف گشود و اعتراف كرد که مدتی قبل در یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی مشغول به کار بوده که بعد از نصب اینترنت منزل شاکیه و به منظور خرید بسته‌های مصرفی اینترنت، اطلاعات کارت بانکی وی اعم از رمز دوم ، cvv2 و تاریخ انقضای کارت بانکی را دریافت کردم.

سرهنگ یادگار نژاد بیان داشت: متهم چند ماه بعد از آنکه از آن شرکت بیرون می‌آید و چون اطلاعات بانکی وی را در سر رسید خود یاداشت کرده بعد از گرفتن موجودی متوجه می‌شود که شاکی هنوز رمز دوم بانکی خود را تغییر نداده و رمز پویا ندارد و به تصور اینکه شناسایی نمی‌شود اقدام به خرید شارژ و برداشت غیر مجاز از حساب شاكيه می‌کند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: افراد مي‌توانند با فعالسازی سامانه پیامکي حساب‌های بانکی خود به صورت لحظه‌‎ای نسبت به کنترل صورتحساب‌های بانکی خود اقدام و در صورت وقوع هر گونه برداشت وجهی بدون اطلاع آن‌ها بلافاصله با مراجعه به دستگاه عابربانک مربوطه نسبت به تغییر رمزها و مسدود کردن آن اقدام کنند.
کد مطلب: 63128
نام شما
آدرس ايميل شما


عقیل
feedback
Iran, Islamic Republic of
این به خاطر فعال نبودن رمز پویا نیست، به خاطر اینه که امنیت رو فرهنگ سازی نکردند.
و تمام آموزش های امنیتی هم که الان وجود دارن خیلی کم و محدود هستن.
هنوزم که هنوزه بسیاری از مردم عزیزمون رمز کارت بانکیشون تاریخ تولد یا 1111 هست.
رمز دوم هم شماره موبایلشون .
از طرفی مردم ظاهرا سواد کار با کارت بانکی و حتی دیگر موارد در رابطه با دنیای مجازی و حساب کاربری غیره رو ندارند.
سال هاست توی کار کامپیوتری هستم و ملت خیلی ساده، هم حساب پولی و هم اطلاعات توی گوشیشونو راحت در معرض خطر قرار میدن و طبق تجربه کار با دیگران، این فایل ها در فضای غریبه کپی و آرشیو میشوند !!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام