۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۶

کاهش هزینه‌های اپ استور برای شمار زیادی از توسعه‌دهندگان

ایتنا- اپل تصمیم گرفته است که در جهت حمایت از کسب‌وکارهای کوچک، میزان کمیسیون دریافتی از توسعه‌دهندگانی که در سال کمتر از 1 میلیون دلار درآمد دارند را نصف کند.
کاهش هزینه‌های اپ استور برای شمار زیادی از توسعه‌دهندگان
شرکت اپل تصمیم گرفته است که در جهت حمایت از کسب‌ و کارهای کوچک، میزان کمیسیون دریافتی از توسعه‌دهندگان دارای درآمد کمتر را کاهش می‌دهد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، اپل به‌تازگی اعلام کرده است که در قالب برنامه‌ای به نام کسب‌ و کارهای کوچک رقم کمیسیونی که از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری دریافت می‌کند را کاهش خواهد داد.
بدین ترتیب، توسعه‌دهندگانی که کمتر از 1 میلیون دلار در سال درآمد دارند هم‌اکنون روی تمامی تراکنش‌های خود تنها 15 درصد کمیسیون می‌پردازند. این رقم نصف 30 درصد کمیسیونی است که پیش از این تعیین شده بود.
 
اپل اعلام کرده است که این برنامه که از اول ژانویه 2021 آغاز می‌شود روی تمامی خریدها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای اعمال می‌شود و به نفع شمار گسترده‌ای از توسعه‌دهندگانی است که روی این پلتفرم کار می‌کنند.
تیم کوک نیز عنوان کرد است که کسب‌ و کارهای کوچک بدنه اصلی اقتصاد جهانی ما هستند و این برنامه به آنها کمک می‌کند که آزادانه‌تر به خلاقیت بپردازند.
 
 
 
این کمپانی در آینده نزدیک، جزئیات بیشتری از این قوانین جدید را اعلام خواهد کرد، اما نکته مهم اینجاست که هر کمپانی که کمتر از 1 میلیون دلار در سال درآمد داشته باشد تنها 15 درصد به اپل کمیسیون می‌پردازد. زمانی که درآمد آنها به سقف 1 میلیون دلار برسد، کمیسیون باقی سال برایشان با نرخ 30 درصد محاسبه خواهد شد.
هر زمان که درامد آینده این شرکت‌ها به زیر 1 میلیون دلار برسد، رقم کمیسیون دریافتی به‌صورت خودکار به زیر 1 میلیون دلار می‌رسد.
 
کسب ‌و کارهای بزرگ‌تری که درآمد آنها بیش‌تر از 1 میلیون دلار در سال است باید همچنان به اپل کمیسیونی 30 درصدی پرداخت کنند. همچنین اپل اعلام کرده است که رقم‌هایی که دریافت می‌کند صرف ایجاد پلتفرمی امن و مطمئن برای توسعه نرم‌افزاری خواهد شد.
علاوه بر آن پرداخت این میزان کمیسیون از سوی کسب‌ و کارها باعث می‌شود که به‌راحتی بتوانند به بازاری متشکل از 1.5 میلیارد دستگاه اپل در سراسر جهان دسترسی داشته باشند.
 
رقم کمیسیون دریافتی اپل از زمان روزهای ابتدایی آغاز به کار اپ استور موردبحث بوده است اما برخی از توسعه‌دهندگان بر این باورند که کمیسیون 30 درصدی عادلانه نیست.
برای مثال اپیک گیمز به‌عنوان توسعه‌دهنده بازی فورتنایت از قصد قوانین اپل را در زمینهٔ پرداخت‌های درون برنامه‌ای به‌منظور به چالش کشیدن رویه فعلی شکست. اپل نیز در پاسخ به این اقدام اپیک را تا زمان پایبندی به قوانین مسدود کرد.
 
کد مطلب: 63112
برچسب ها: اپ استور اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام