۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۰

ناسا بازگشت انسان به کره ماه در سال 2024 را بلندپروازانه و نامحتمل می‌داند

ناسا، اگر قصد دارد تا این هدف را تا زمان هدف «بلندپروازانه‌اش» در سال 2024 محقق کند، نیاز به بودجه «باثبات و بهنگام» به علاوه «راهبری قوی و باثباتی» از ناسا تا ریاست جمهوری آمریکا خواهد داشت.
ناسا بازگشت انسان به کره ماه در سال 2024 را بلندپروازانه و نامحتمل می‌داند

دفتر بازرس کل ناسا گزارش 2020 خود را منتشر کرده و جزئیات چالشهایی را که این آژانس با آنها مواجه است و اینکه چگونه می‌توانند چند سال آینده را شکل دهند ذکر نموده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، جمعا هفت چالش لیست شده‌اند، که اولی حول هدف جاه‌طلبانه ناسا برای بازگشت به ماه در سال 2024 است. بنا بر این گزارش، این سازمان احتمالا قادر به تحقق چنین هدفی تا آن زمان نخواهد بود.
 
دفتر بازرس کل ناسا مامور تهیه گزارشهای قانون تجمیعی 2020 برای اجرای یک ارزیابی مستقل برای بزرگترین چالش‌هایی است که این آژانس فضایی با آنها مواجه است، از جمله چالش‌های مرتبط با عملکرد و مدیریت. ارزیابی امسال هفت چالش را مشخص نموده است:
 
1. فرود مرد بعدی و نخستین زن بر روی ماه تا سال 2024
2. بهبود مدیریت پروژه‌های عمده
3. تثبیت حضور انسان در مدار پایین زمین
4. جذب و حفظ نیروی کار بسیار ماهر
5. بهبود نظارت بر قراردادها، کمکهای مالی و توافقنامه‌های همکاری
6. مدیریت و کاهش خطرات مربتط با امنیت سایبری
7. چاره‌جویی برای زیرساخت و تاسیسات منسوخ‌شده

 


در رابطه با نخستین و بزرگترین چالش، این ارزیابی به این جمعبندی رسیده است که ناسا «تحت فشار شدیدی خواهد بود تا فضانوردان را تا پایان سال 2024 بر روی ماه فرود آورد». در واقع، این گزارش بیان کرده است که ناسا، اگر قصد دارد تا این هدف را تا زمان هدف «بلندپروازانه‌اش» در سال 2024 محقق کند، نیاز به بودجه «باثبات و بهنگام» به علاوه «راهبری قوی و باثباتی» از ناسا تا ریاست جمهوری آمریکا خواهد داشت.
 
گزارش این دفتر ناسا، در جمع‌بندی دلایل برای ارزیابیش، اینگونه توضیح داده است:
ناسا، به سهم خودش، باید هزینه‌های بلندمدت واقعی برنامه‌های اکتشافات انسانیش را تعیین کند، زمانبندی‌های واقع‌بینانه‌ای مشخص کند، الزامات سیستمی و طرحریزی ماموریت را تعریف کند، شراکتهای بین‌المللی را شکل داده یا تقویت کند، و از قابلیت‌های فضایی تجاری بهره‌برداری کند. در طی یک دهه اخیر، کار نظارتی ما به این نتیجه رسیده که ناسا مداما در چاره‌جویی درباره هر یک از این مسائل قابل ملاحظه با مشکل مواجه بوده و جدول زمانی شتابدهی‌شده ماموریت آرتمیس احتمالا باعث تشدید بیشتر این چالش‌ها خواهد شد.
 
کد مطلب: 63109
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام