۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۳۰
یافته هشدارآمیز یک مطالعه،

قرنطینه در دوران کرونا می‌تواند موجب افزایش فشار خون شود

ایتنا - جداسازی اجتماعی در خانه افراد می‌تواند منجر به تغییراتی در سبک زندگی شود که ریسک فشارخون بالا را در پی داشته باشد، از جمله مصرف بیش از حد اسنک‌ها
قرنطینه در دوران کرونا می‌تواند موجب افزایش فشار خون شود
مطالعه جدیدی از بیمارستان دانشگاه بنیاد Favaloro در آرژانتین نشان می‌دهد که قرنطینه در دوران شیوع کووید-19 می‌تواند موجب افزایش مشهودی در فشار خون شود. این مطالعه پس از آن به اجرا در آمد که دست‌اندرکاران مراقبت از سلامت در این بیمارستان متوجه رشد جهشی فشار خون در طی دوره چندماهه قرنطینه اجتماعی اجباری اخیر شدند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در ماه مارس گذشته در آرژانتین یک جداسازی اجتماعی اجباری تصویب شد که افراد را از ترک خانه‌هایشان منع می‌کرد، البته با استثناهای محدودی همچون خروج از خانه برای خرید غذا، رفت و آمد کارکنان بخش‌های ضروری، و امثالهم. پس از آغاز این دوره جداسازی اجتماعی، پزشکان به تدریج متوجه شدند که تعداد بیشتری از افراد که به بخش اورژانس مراجعه می‌کردند دچار افزایش فشار خون شده بودند.
 
این بیمارستان مطالعه‌ای را برای یافتن ریشه این موضوع بر روی بیش از 12000 بیمار آغاز کردند. از میان این بیماران، 1643 نفرشان در بخش فوریت‌های پزشکی پذیرش شدند، که 391 نفر آنها مشکل فشار خون بالا داشتند.
 
این محققان توضیح دادند که تعداد بیماران پذیرفته شده دارای فشار خون بالا «به طرز معناداری بالاتر» از بیماران پذیرش شده در طی همین دوره زمانی در سال قبل بود (23.8 درصد در سال جاری در مقایسه با 17.5 درصد سال گذشته). این کارشناسان خاطرنشان کرده‌اند که چند عامل می‌تواند بر این تغییر تاثیرگذار باشد، از جمله چند عامل روانشناسی.

 

پیش از این هم جداسازی اجتماعی دارای اثرات منفی بر سلامت تشخیص شده بود؛ درصدر آنها، نگرانی عمومی در رابطه با این پاندمیک، پیامدهای مالی آن، ترس از مسری بودن این بیماری و ممکن است در افزایش فشار خون نقش‌آفرین بوده باشند. همچنین، جداسازی اجتماعی در خانه افراد می‌تواند منجر به تغییراتی در سبک زندگی شود که ریسک فشارخون بالا را در پی داشته باشد، از جمله مصرف بیش از حد اسنک‌ها و استعمال مشروبات الکلی.
 
اکنون که سختگیریهای جداسازی اجتماعی در این منطقه کاهش یافته است، این پژوهشگران قصد دارند تا بررسی کنند که آیا این تغییر با فشار خون بیماران ارتباط مستقیمی پیدا می‌کند یا نه.
 
کد مطلب: 63106
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام