کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابزار آلات دستی و کارگاهی

1 آذر 1399 ساعت 14:08

در این مقاله قصد داریم وارد دنیای پر از تنوع ابزار آلات دستی شویم و چند نمونه از این محصولات ضروری و کاربردی که در چوبینر به فروش می رسند را به شما معرفی کنیم.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



برای انجام امور مختلف در منازل و کارگاه های صنعتی و حتی تعمیرگاه ها به ابزار آلات دستی و لوازم کار مختلفی نیاز می باشد. ابزار آلات دستی نقش مهمی در بالا بردن کیفیت کار و تسریع در انجام امور ایفا می کنند. صنایع چوب نیز از این موضوع مستثنی نیست و ابزار آلات دستی و کارگاهی نقش تاثیرگذاری در افزایش کیفیت و دقت کار ایفا می کنند. علاوه بر این ابزار آلات دستی در دو گروه تخصصی و عمومی تولید می گردند که ابزار آلات تخصصی برای مثلا صنعت چوب منحصرا استفاده می شوند و عمومی ها در منازل و کارگاه های سایر مشاغل فنی و صنعتی قابل استفاده هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم وارد دنیای پر از تنوع ابزار آلات دستی شویم و چند نمونه از این محصولات ضروری و کاربردی که در چوبینر به فروش می رسند را به شما معرفی کنیم.

ابزار آلات دستی صنایع چوب
فعالان صنایع چوب نیز مانند سایر صنایع از ابزار آلات دستی و کارگاهی خاص و یا عمومی استفاده می کنند. ابزار آلات دستی همچون دریل، اره، رنده، پیچ گوشتی، آچار، و... نمونه های پرکاربرد در کارگاه های صنایع چوب هستند که در مواردی در صنایع دیگر و حتی منازل به کار می روند علاوه بر این موارد می توان به فارسی بر، اره عمود بر، رنده برقی و مواردی که مختص صنعت چوب هستند نیز اشاره نمود. اما در این مقاله با ما همراه باشید که به بررسی چند گروه مختلف از ابزار آلات دستی به شرح زیر بپردازیم که علاوه بر صنعت چوب در سایر صنایع نیز به کار می روند.
1)    گونیا نجاری
2)    سر پیچ گوشتی
3)    جیگ محافظ
4)    رابط 90 درجه

گونیا نجاری
ابزار های اندازه گیری در همه کارگاه های صنعتی، آزمایشگاه ها، کارخانه ها و منازل استفاده می شوند و نقش مهمی در برش های دقیق و در نتیجه تولید محصولات زیباتر دارند. وقتی از یک ابزار اندازه گیری با کیفیت استفاده نمایید بدون شک نه تنها دقت و کیفیت کار شما بالا می رود بلکه از هدر رفتن قطعات به دلیل خطا در اندازه گیری نیز جلوگیری می کنید. گونیا نجاری در مدل های مختلفی تولید می شود که به شرح زیر می باشند:
•    گونیا مرکب: گونیا مرکب همان طور که از نامش مشخص است وظایف متعددی را انجام می دهد و ترکیبی از چند ابزار از جمله نقاله، خط کش، تراز و گونیا می باشد که بهترین مدل های آن در فروشگاه اینترنتی چوبینر به فروش می رسد.
•    گونیا دو بازو: گونیا دو بازو یک نمونه ساده تر از انواع گونیا محسوب می شود که برای ایجاد زاویه قائمه بسیار مناسب و کاربردی است.
•    گونیا همه کاره: گونیا همه کاره که به گونیا لبه دار نیز معروف است برای مشخص کردن محل و زاویه برش، نشانه گذاری در فواصل متعدد و ... به کار می رود.

سر پیچ گوشتی
باز و بسته کردن پیچ در منزل، کارگاه ها، تعمیرگاه ها و تمام محیط ها برای تمامی افراد پیش می آید و متناسب با نوع پیچ از پیچ گوشتی مخصوص استفاده می گردد. به جای خرید انواع پیچ گوشتی در ابعاد و مدل های مختلف می توان سر پیچ گوشتی های مختلفی را تهیه نمود که به راحتی بر روی انواع دریل پیچ گوشتی و پیچ گوشتی های دستی با سری قابل تعویض نصب می گردند. سر پیچ گوشتی در مدل های مختلف به شرح زیر تولید می گردد:
•    دو سر چهارسو: در این مدل سر پیچ گوشتی هر دو طرف مناسب باز و بسته کردن پیچ های چهار سو می باشد.
•    دو سر دو سو: این مدل سر پیچ گوشتی به شکلی طراحی شده است که هر دو طرف آن تخت یا دو سو هستند و مناسب باز و بسته کردن پیچ های تخت می باشند.
•    یک سر چهارسو و یک سر دو سو: این مدل سر پیچ گوشتی را طوری می سازند که یک طرف آن برای باز و بسته کردن پیچ های چهار سو و یک سر آن برای باز و بسته کردن پیچ های دو سو به کار می رود.
•    یک سر چهار سو: این مدل فقط از یک طرف آن می شود استفاده نمود و آن یک طرف نیز چهارسو می باشد.
•    یک سر دو سو: نوک پیچ گوشتی یک سر دو سو به شکلی طراحی شده است که فقط از یک طرف آن که دو سو است می توان استفاده نمود.
البته علاوه بر موارد بالا که از مدل های متداول و رایج در بازار هستند، مدل های دیگری همچون خورشیدی، شش پر و ستاره ای نیز برای باز و بسته کردن پیچ های مختلف به کار می روند که قابل نصب بر روی پیچ گوشتی شارژی و جغجغه ای و... می باشند.
 


جیگ محافظ
یکی از خطرات در محیط کار آسیب دیدن کاربران هنگام استفاده از دستگاه‌های برش می‌باشد. جیگ محافظ برش و نگهدارنده قطعه کار ابزاری مناسب جهت افزایش امنیت کاربران است. با استفاده از این نوع جیگ محافظ برش می‌توانید با اطمینان کامل به راحتی انواع صفحانت چوب و ام دی اف را برش بزنید. در واقع در هنگام کار با دستگاه برش این نوع جیگ وظیفه نگهداری قطعه کار را برای انجمام عملیات برش دارد.

رابط 90 درجه دریل
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام انجام کار با دریل جهت سوراخ کرای یا بستن پیچ به فضاهای دور از دسترس یا غیر قابل دسترس برخورده باشید؛ در این شرایط باید از یک رابط استفاده نمایید رابط 90 درجه دریل یک نمونه از ابزارهای کمکی است که زاویه مناسب جهت سوراخ کاری و نصب پیچ را در اختیارتان قرار می دهد. رابط ها علاوه بر مدل 90 درجه در مدل های چپقی سه نظام دار و منعطف تولید می گردند که هر ابزار را متناسب با فضای کار می توانید استفاده نمایید.
 


قیمت ملزومات کارگاهی
لازم به ذکر است که ملزومات کارگاهی در مدل های مختلفی تولید می شوند که در فروشگاه چوبینر موجود می باشند. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع ملزومات کارگاهی می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:
09021235626 – 02166563048 – 02634647972
Choobiner.ir
 
 


کد مطلب: 63104

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63104/ابزار-آلات-دستی-کارگاهی

ايتنا
  https://www.itna.ir