۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۰
از ابتدای 2030 اعمال خواهد شد:

پایان خودروهای سوخت فسیلی در انگلستان

ایتنا- گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن است که بوریس جانسون به‌عنوان نخست‌وزیر انگلستان قصد دارد قانون ممنوعیت استفاده از خودروهای فسیلی را جلو بیندازد.
پایان خودروهای سوخت فسیلی در انگلستان
گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن است که بوریس جانسون به‌عنوان نخست‌وزیر انگلستان قصد دارد قانون ممنوعیت استفاده از خودروهای فسیلی را جلو بیندازد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، انگلستان احتمالا قانون ممنوعیت فروش خودروهای دارای موتور احتراقی را زودتر از موعد خواهد کرد. گزارش‌های به دست آمده از بی‌بی‌سی و فایننشال تایمز در این رابطه حاکی از آن است که بوریس جانسون به‌عنوان نخست‌وزیر انگلستان فروش خودروهای سوخت فسیلی را پنج سال زودتر از هدف خود و حتی چند دهه زودتر از برنامه‌ریزی‌های اولیه، از سال 2030 ممنوع خواهد کرد.
 
 بر این اساس فروش خودروهای هیبریدی تا سال 2035 ادامه خواهد داشت اما خودروی دیزلی و بنزینی زودتر از این تاریخ از چرخه بازار خریدوفروش خودروها در انگلستان خارج خواهد شد. هدف از جلو انداختن تأثیر این قانون به‌منظور سوق دادن بازار خودروسازها به سمت تولید خودروهای برقی و نزدیک‌تر کردن انگلستان به اهداف مرتبط با تغییرات اقلیمی خود است.
 
دولت این کشور نیز به‌منظور اجرای موفقیت‌آمیز این طرح اعلام کرده است که مبلغ 500 میلیون پوند (معادل 660 میلیون دلار) را صرف ساخت زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی در سراسر این کشور خواهد کرد. احتمالا اطلاعیه اجرای این قانون در طی هفته آینده به‌صورت رسمی اعلان خواهد شد.
 
 
 البته این احتمال وجود دارد که بوریس جانسون زمان تعیین شده را به سال 2032 تغییر دهد اما احتمال این‌که قانون یاد شده در سال 2030 اجرایی شود بسیار بیشتر است. درهرصورت باید منتظر بود و دید که تصمیم بوریس جانسون در این رابطه چه خواهد بود و تا کجا پیش خواهد رفت.
 
البته خودروسازها از این تصمیم چندان راضی نخواهند بود. کمپانی‌های هوندا و تویوتا پیش‌ازاین نیز به جلو انداختن قانون ممنوعیت استفاده از خودروهای فسیلی اعتراض کرده بودند. هوندا مدعی شد که ممنوعیت خودروهای هیبریدی نیز بسیار محدودکننده است و تویوتا هم هشدار داد که اگر خودروهای هیبریدی نیز انگلستان ممنوع شوند در رابطه با سرمایه‌گذاری‌های خود در این کشور تجدیدنظر خواهد کرد.
 
اگر دولت انگلستان ممنوعیت خودروهای هیبریدی را اندکی به تعویق بیندازد شاید بتوان انطباق با این شرایط جدید را برای خودروسازها آسان‌تر کرد اما درهرصورت قوانینی ازاین‌دست آن‌ها را دچار فشار زیادی خواهد کرد. 
کد مطلب: 63084
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام