۳
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۸

کدام اپراتور بهترین کیفیت اینترنت را ارائه می‌دهد؟

گزارش وضعیت کیفیت اینترنت ایران در شش ماهه اول سال ۹۹ با عنوان "ایران در مسیر هوشمندی" توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد.
کدام اپراتور بهترین کیفیت اینترنت را ارائه می‌دهد؟


گزارش جدیدی که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده به کاربران این امکان را می‌دهد تا بهترین انتخاب را میان اپراتورهای کشور داشته باشند.

گزارش وضعیت کیفیت اینترنت ایران در شش ماهه اول سال ۹۹ با عنوان "ایران در مسیر هوشمندی" توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گزارشی مفصل و در دویست و پنجاه صفحه‌، وضعیت کلی اینترنت کشور بر اساس پارامترهای مختلف را مورد سنجش قرار داده است.

برای تهیه این گزارش تفصیلی، ۶ هزار و ۷۰۰ سنجه (ابزار اندازه‌گیری) توسط وزارت ارتباطات در سراسر کشور نصب شده است که این گزارش تحلیلی درباره کیفیت اینترنت میانگین ۶ ماه اول سال ۹۹  به شما نشان می‌دهد کدام اپراتور بهترین اینترنت را ارائه می‌دهد.

پارامترهای مختلفی برای ارزیابی شبکه ارائه سرویس اینترنت در این گزارش مورد توجه قرار گرفته اند. پارامترها در دو گروه کلی شاخص‌های سنجش کیفیت (QoS) و شاخص‌های تجربه مشتری در نقطه انتقایی انتقال خدمات (QoE) دسته‌بندی می‌شود.

این گزارش نشان می‌دهد که کیفیت اینترنت ایران مخصوصا در زمینه نسل سوم با استاندارد جهانی نزدیک است و در برخی پارامترها نیز در ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن است.

این گزارش جهت انتخاب بهتر مشترکین و کاربران کشور منتظر می‌شود.


 
 


Jitter: تفاوت زمانی بین بسته‌های اطلاعاتی از لحظه ارسال در شبکه تا زمان رسیدن به مقصد سپری می‌کند

PLR: میانگین گم‌شدن یا از دست رفتن بسته‌های IP در طول شبکه خدمت‌دهنده

RTT: مدت‌زمانی که یک درخواست از مبدأ به مقصد ارسال و پاسخ آن نیز دریافت می‌شود
توضیحات جدول: متوسط تأخیر (latency) حدود ۹۰ میلی‌ثانیه، Jitter کمتر از ۴ میلی‌ثانیه، پینگ کمتر از ۹۰ میلی‌ثانیه و پکت لاس زیر یک درصد ایده‌آل‌ترین وضعیتی است که می‌توان برای کیفیت پوشش اینترنت متصور شد.


براساس گزارش‌هایی نیز که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده، تعداد اشتراک‌های پهن باند ثابت از ۵۸ هزار و ۳۱۰ اشتراک در سال ۹۲ به ۹ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۳۳۷ اشتراک در سال جاری و در حوزه پهن باند سیار از اشتراک صفر در سال ۹۲ به ۷۶ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۷۶ اشتراک در سال ۹۹رسیده است.

بر همین اساس ضریب نفوذ پهن باند ثابت از ۷/۶۳ درصد در سال ۹۲ به ۱۱/۲۸ درصد در سال جاری و ضریب نفوذ پهن باند سیار از صفر درصد در سال ۹۲ به ۹۱/۰۷ درصد در سال ۹۹ رسیده است.
 
 

همانطور که در این جدول نیز مشاهده می‌کنید، اپراتور اول کشور با سهم پنجاه درصدی، بیشترین سهم را از بازار اپراتورهای کشور در اختیار دارد.

 

در زمینه پهن باند نیز همراه اول در فناوری‌های نسل سوم و چهارم بیشترین تعداد مشترک را داراست.

 
کد مطلب: 63063
برچسب ها: همراه اول
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
«این گزارش نشان می‌دهد که کیفیت اینترنت ایران مخصوصا در زمینه نسل سوم با استاندارد جهانی نزدیک است و در برخی پارامترها نیز در ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن است.»
گزارش ها همه بالاترین کیفیت را نشان می دهد! اما معلوم نیست که ارسال پیامک های بانکی ، خصوصا پیامک های رمز پویا چرا با تاخیر حداقل سی دقیقه ای به دست کاریر می رسد؟ ارسالی که در بستر شبکه داخلی است و اختلال در آن هم وقت و هم فشار عصبی شدیدی برای کاربران به دنبال دارد ، آیا جواب منطقی و پیگیری مسئولانه در این مورد وجود دارد؟!!!!
a
feedback
Iran, Islamic Republic of
وضعیت اینترنت 4G دقیقا مانند لوله آب چهار اینچ است که حتی به اندازه نیم اینچ هم خروجی آب ندارد ، فورجی نمایش داده میشود اما آنچه ارسال و دریافت می شود ، چیز دیگری ست ، انگاری به صورت هوشمند ، وظیفه دارد کاربر را تا سرحد انفجار اعصاب برساند ، با هر اپراتوری هم تماس می گیریم ، همان روش هوشمند را تداوم داده و با خونسردی کامل جواب می شنوی ، « کاربر گرامی سرویس و ارتباط اینترنتی خط شما فاقد هرگونه اشکالی ست ، خدانگهدار» همین و سپس تماس قطع می شود . هرچه دوست دارید در وصف کیفیت خدمات اپراتورها بگویید ، اما گمان می کنید کسی باور می کند؟ و آیا به اثرات دراز مدت این گونه صحبت ها توجه دارید؟
a
feedback
Iran, Islamic Republic of
با توجه به آمارها بطور متوسط پنجاه میلیون کاربر اینترنت داریم ، و اگر این کاربران حجمی معادل ده گیگ ماهانه به بهای ۹۰۰۰ تومان خریداری کنند ، دقیقا ۴۵۰ میلیارد تومان بابت این خرید به اپراتورها پرداخت خواهند کرد ، و اما زمان استفاده از این حجم با افت سرعت قابل توجهی روبرو می شوند ، که در بهترین حالت نیمی از این حجم را در مدت اعتبار استفاده می کنند ، به عبارتی قیمت پرداختی هر گیگ دو برابر تمام می شود ، و باز هم به عبارت دیگر در مجموع ۲۲۵ میلیارد تومان به سود اپراتور محترم و همین مقدار به ضرر کاربر عزیز می شود . مدیران اپراتورهای محترم اگر کمی توجه داشته باشند ، کاربران عزیز دست کم با جمع و تفریق و ضرب و تقسیم آشنا هستند ، و با این محاسبات کمی خاطرشان مکدر می شود ، بسیار خداپسندانه است اگر توجهی به صرف هزینه های کاربران بشود و در ارائه خدمات شفاف دقت کافی مبذول شود ، این کار بدون شک موجب ارتباطی سرشار از اعتماد بین کاربران و اپراتورها خواهد شد.انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام