۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۵
از سوی دولت آمریکا؛

مجوز فروش تراشه‌های هواوی به کوالکوم صادر شد

ایتنا - سخنگوی شرکت کوالکام اعلام کرد این شرکت مجوزی برای فروش شماری از محصولاتش شامل محصولات نسل چهارم دریافت کرده است.
مجوز فروش تراشه‌های هواوی به کوالکوم صادر شد

شرکت کوالکام اعلام کرد مجوز دولت آمریکا برای فروش تراشه های تلفن همراه نسل چهارم به شرکت هواوی تکنولوژیز چین را دریافت کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کوالکام و سایر شرکت‌های تولیدکننده نیمه رسانای آمریکایی پس از اجرای محدودیتهای تجاری آمریکا علیه هواوی در سپتامبر، اجازه ندارند بدون مجوز ویژه دولت به این شرکت فروش داشته باشند.

سخنگوی کوالکام درباره محصولات نسل چهارمی که به هواوی فروخته می شود توضیح نداد اما گفت مربوط به دستگاه‌های موبایل هستند. کوالکام درخواستهای دیگری برای صدور مجوز دارد که هنوز توسط دولت آمریکا بررسی نشده اند.

هواوی در گذشته مشتری نسبتا کوچک تراشه‌های کوالکام بود که بزرگترین تامین کننده تراشه تلفنهای همراه است. هواوی در گوشیهای پرچمدارش از تراشه های طراحی داخلی استفاده کرده اما در مدل‌های ارزان قیمت از تراشه‌های کوالکام بهره گرفته است.

تلاش هواوی برای طراحی تراشه های خود در سپتامبر با محدودیت‌های تجاری آمریکا برای جلوگیری از دسترسی این شرکت به ابزارهای ساخت و طراحی نرم افزار، به مانع برخورد کرد. تحلیلگران صنعت بر این باورند که هواوی پیش از اجرایی شدن ممنوعیت دولت آمریکا، به خرید و انبار کردن تراشه های مورد نیازش اقدام کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، فروش سایر شرکت‌های آمریکایی نظیر مایکرون تکنولوژی به هواوی متوقف شده و این شرکت‌ها خواستار صدور مجوز دولت آمریکا شده اند. اینتل اعلام کرده که مجوزی برای فروش به هواوی دارد.
کد مطلب: 63041
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام