۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۰

جریمه ۲۶ میلیون دلاری گوگل در ترکیه

ایتنا - کمیسیون رقابت ترکیه شرکت اینترنتی گوگل را بابت سوءاستفاده از نفوذ بازارش ۱۹۶.۷ میلیون لیر (۲۶ میلیون دلار) جریمه کرد.
جریمه ۲۶ میلیون دلاری گوگل در ترکیه


در بیانیه کمیسیون رقابت ترکیه آمده است: این شرکت آمریکایی شرایط رقابت منصفانه را به دلیل دسترسی غیرمنصفانه به فضای تبلیغاتی نقض کرده و از قدرت برتر خود در بازار سوءاستفاده کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مقامات ترکیه در فوریه گوگل را به دلیل سوءاستفاده از موقعیت برترش در بازار و تاکتیک‌های رقابت غیرمنصفانه ۹۸ میلیون لیره جریمه کرده بودند.

در اتحادیه اروپا هم گروهی متشکل از ۱۶۵ شرکت و نهاد خواستار برخورد جدیتر با گوگل شده و اعلام کرده اند این غول فناوری آمریکایی در جست و جوی وب به شکل غیرمنصفانه‌ای سرویس‌های خودش را در ارجحیت قرار می‌دهد.

این گروه شامل شرکتهای آمریکایی و انگلیسی و ۲۱ شرکت اتحادیه اروپا در نامه مشترکی به مارگرت وستاگر، کمیسر امور ضد انحصارطلبی اروپا اعلام کردند گوگل در نتایج جست و جو سرویسهای خود را در رتبه بالاتر قرار می دهد و خواستار اقدام فوری برای توقف این شیوه شدند.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل که زیرمجموعه شرکت آلفابت است، این ادعاها را رد و اعلام کرده که کاربران را مجبور نکرده و رقابت با سرویس‌های این شرکت در اینترنت تنها یک کلیک فاصله دارد.
کد مطلب: 63037
برچسب ها: ترکیه گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام