کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار پلیس فتا درباره کدهای رایگان در شبکه‌های اجتماعی

24 آبان 1399 ساعت 8:35

ایتنا - رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در خصوص کدهای رایگان ارائه شده در کانال‌ها و گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی به کاربران هشدار داد.



به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان سیستان‌و بلوچستان گفت: بعضی از مجرمین سایبری کدهای مربوط به سایت‌ها، ربات‌های تلگرام و پلاگین‌های معروف که در سایت‌های سازنده آن‌ها برای فروش قرار داده شده را به صورت رایگان یا با قیمت بسیار پایین در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

این مقام مسئول افزود: کلاهبرداران در این ترفند به صورت مخفیانه و غیر مجاز با تغییر دادن اصل کدها و گنجاندن کدهای مخرب در آن‌ به جمع‌آوری اطلاعات موجود در سایت‌ها و کسب اطلاعات محرمانه کاربران می‌پردازند.

سرهنگ کیخا در ادامه به شهروندان توصیه کرد: اطلاعات کاربران از مهم‌ترین گنجینه‌های مربوط به سایت‌ها می‌باشد و بایستی به‌ طور کامل از این اطلاعات محافظت شود؛ بنابراین  به جهت ایمن ماندن از نفوذ سارقان اطلاعات،پیشنهاد می‌شود از سایت‌ها و منابع اصلی فروشنده این قبیل خدمات که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند اقدام به خرید یا دانلود اطلاعات مورد نظر کنید.

رئیس پلیس فتا استان سیستان‌و بلوچستان خاطر نشان کرد: ‌پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است، لذا کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، با ما در ارتباط باشند.


کد مطلب: 63036

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63036/هشدار-پلیس-فتا-درباره-کدهای-رایگان-شبکه-های-اجتماعی

ايتنا
  https://www.itna.ir