کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدارهای پلیس فتا درخصوص خرید اینترنتی

21 آبان 1399 ساعت 11:39

ایتنا - گاهی کلاهبرداران به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی گرایش پیدا کرده و اقدام به راه‌اندازی صفحات فروش کالا در این فضا کرده که در آن وجهی را از کاربر دریافت می‌کنند، اما هیچ کالایی برای او ارسال نمی‌شود.



با افزایش خریدهای الکترونیکی در روزهای شیوع کرونا، کاربران در فضای آنلاین لازم است نکات امنیتی را هنگام حضور در این فضا رعایت کنند و فریب تبلیغات اغواکننده فروش کالا در شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شیوع کرونا، فرصتی برای توسعه فعالیت‌های الکترونیکی ایجاد کرد و یکی از فعالیت‌هایی که در این مدت رونق گرفت، خریدهای الکترونیکی و آنلاین بود و بسیاری از کاربران برای خودداری از حضور در فروشگاه‌های حضوری، اقدام به خریدهای غیرحضوری و آنلاین کردند.

با توجه به افزایش حضور کاربران در فضای مجازی، گاهی کلاهبرداران به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی گرایش پیدا کرده و اقدام به راه‌اندازی صفحات فروش کالا در این فضا کرده که در آن وجهی را از کاربر دریافت می‌کنند، اما هیچ کالایی برای او ارسال نمی‌شود.

در این راستا پلیس فتا هم با توجه به افزایش کلاهبرداری از طریق فروش کالا در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد که کاربران در هنگام خریدهای اینترنتی به موارد امنیتی توجه داشته باشند و فریب تبلیغات اغواکننده فروش کالا در شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

به همین دلیل رعایت نکات امنیتی هنگام خرید اینترنتی لازم است. کاربران توجه داشته باشند خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌های فروشگاهی معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهند و در هنگام پرداخت وجه از اصلی بودن درگاه پرداخت بانک اطمینان حاصل کنند.

در خصوص خرید از صفحات در شبکه‌های اجتماعی هم کاربران باید در مواردی از این صفحات استفاده کنند که قبلا به صورت حضوری از محصولات آن فروشگاه استفاده کرده و اعتماد به فروشنده برای آن‌ها ثابت شده باشد در نتیجه با آدرسی که از خود فروشنده دریافت کرده‌اند، می‌توانند به صفحه مجازی آن فروشگاه دسترسی داشته باشند و بدون نیاز به حضور فیزیکی خریدهای خود را انجام دهند.

همچنین کاربرانی که امکان بررسی حضوری فروشگاه و محصولاتش را ندارند، می‌توانند بدون اینکه هیچ گونه وجهی اعم از بیعانه یا هزینه پستی را پرداخت کنند، از فروشنده بخواهند کالای مورد نظر را به صورت پرداخت در محل برای آن‌ها ارسال کند تا پس از بررسی صحت کالا وجه را در محل تحویل پرداخت کنند.


کد مطلب: 63015

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63015/هشدارهای-پلیس-فتا-درخصوص-خرید-اینترنتی

ايتنا
  https://www.itna.ir