کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ورود رسمی ایکس باکس ایکس و اس به بازار

20 آبان 1399 ساعت 14:03

ایتنا - مایکروسافت برای جذب مصرف کنندگان بیشتر در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، دو مدل جدید از کنسول بازی ایکس باکس را رونمایی کرد.




"ایکس باکس سری ایکس" که مایکروسافت به عنوان قدرتمندترین کنسول بازی جهان توصیف کرده است، به قیمت ۴۹۹ دلار و ۹۹ سنت و "ایکس باکس سری اس" به قیمت ۲۹۹ دلار و ۹۹ سنت فروخته می شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مایکروسافت اعلام کرده که "ایکس باکس سری ایکس" چهار برابر قدرتمندتر از مدل قبلی "ایکس باکس وان ایکس" خواهد بود و مانند کنسول سونی پردازنده هشت هسته ای AMD Zen ۲ دارد اما کارت گرافیکی بهتری از مدل سونی دارد. مدل "ایکس باکس سری اس" کوچک‌ترین ایکس باکسی خواهد بود که تاکنون ساخته شده و حدود ۶۰ درصد کوچکتر از "ایکس باکس سری ایکس" بوده و دیسک درایو ندارد.

عرضه دو مدل با قیمت‌های متفاوت به مصرف کنندگان قدرت انتخاب بیشتری می‌دهد اما انتقادهایی شامل قدرت کمتر نسبت به مدل گران قیمتر، فضای ذخیره سازی کمتر و عدم داشتن گرافیک پیشرفته تر برای بازی‌هایی مانند "دویل مه کرای ۵" به مدل سری اس وارد شده است.

کنسول بازی ایکس باکس با پلی استیشن ۵ سونی که قرار است روز پنج شنبه رونمایی شود، رقابت خواهد کرد. انتظار می‌رود پلی استیشن ۵ به دلیل شمار بیشتر طرفدارانش و بازی‌های انحصاری بیشتری که برای این مدل وجود خواهد داشت، در رقابت کنسول‌های بازی پیش بیافتد.

برای نخستین بار است که مایکروسافت کنسول بازی خود را همزمان در سطح جهانی عرضه می کند. این شرکت اعلام کرده شاهد پیش سفارش بالاتر کنسولهای ایکس باکس در بازارهای مختلف بوده است. پیش سفارش‌ها سریع به فروش رفتند اما مایکروسافت اعلام کرده دستگاه‌های بیشتری در زمان عرضه موجود خواهند بود.

سرویس اشتراکی "ایکس باکس گیم پَس" مایکروسافت با بیش از ۱۰۰ عنوان بازی از جمله بازی‌های جدید، سلاح مایکروسافت برای به چالش کشیدن برتری پلی استیشن خواهد بود. این سرویس از زمان راه اندازی، رشد سریعی داشته و شمار کاربرانش به بیش از ۱۵ میلیون نفر رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال مدل‌های جدید ایکس باکس در زمان عرضه فاقد بازی‌های پرچمدار بوده اند و طراحی این بازی‌ها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تاخیر افتاده است.


کد مطلب: 63005

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63005/ورود-رسمی-ایکس-باکس-اس-بازار

ايتنا
  https://www.itna.ir