۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۰

ژاپن، مهمترین همکار فضایی ناسا در آینده نزدیک

ایتنا - ژاپن برای کمک به ایالات متحده در بازگشت به ماه، چند مزیت عمده به ارمغان می‌آورد. در مقابل، برای قدم گذاشتن روی سطح ماه هم شانس پیدا خواهد کرد.
ژاپن، مهمترین همکار فضایی ناسا در آینده نزدیک
نخستین بار که ایالات متحده به ماه رفت، حدود ۲۸۳ میلیارد دلار برای این کار صرف کرد. اما گویا در مورد آرتمیس اینطور نیست. اگرچه آرتمیس یک ابتکار به رهبری ایالات متحده است، اما نسبت به آپولو، یک تلاش گروهی خواهد بود. ژاپن به‌سرعت در حال تبدیل به یکی از مهمترین شرکای این برنامه است - شاید هم مهمترین شریک.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Technology Review، گرچه ناسا برای مدتی ژاپن را ترغیب کرده بود تا نقشی بلندپروازانه در آرتمیس ایفا کند، اما این امر در ۹ ژوئیه، یعنی زمانی که دو کشور برای همکاری در زمینه اکتشاف انسان، توافق‌نامه رسمی امضا کردند، به واقعیت تبدیل شد. این مسئله باعث می‌شود تا ناسا در زمینه آرتمیس شریکی پیدا کند که بسیار به آن نیاز دارد.
 
هرچند جزئیات خاصی در مورد توافق جدید منتشر نشده است، ولی می‌دانیم که این کشور در حال ارسال چند محموله علمی برای آرتمیس ۱ و آرتمیس ۲ است. در ماه ژانویه، یوشیکازو شوجی (مدیر روابط بین‌الملل و تحقیقات نهاد فضایی ژاپن)، گفت که این نهاد می‌خواهد در توسعه «دروازه»، یعنی ایستگاه فضایی قمری آینده ناسا که اکتشاف در ژرفای فضا را تسهیل می‌کند، نقش مؤثری بازی کند.

 
 
آقای شوجی می‌گوید این نهاد می‌تواند به ماژول لجستیک این برنامه کمک کند و به پشتیبانی از عناصر حیات و زندگی بپردازد و همچنین می‌تواند با تحویل محموله، ملزومات و قطعات به دروازه و کمک در ساختن آن، مفید واقع شود.
 
اما بزرگترین کمک ژاپن می‌تواند مشارکت در ساختن یک مریخ‌نورد تحت فشار قمری باشد که فضانوردان بتوانند از آن برای گشت‌وگذار در اطراف ماه استفاده کنند.
 
گفتنی است هفته گذشته مارک کیراسیچ (سرپرست سامانه‌های پیشرفته اکتشافات در ناسا)، از برخی از برنامه‌های ناسا برای آرتمیس رونمایی کرد، و پیشنهادهای ویژه‌ای نیز در زمینه همکاری این نهاد برای همکاری با نهاد فضایی ژاپن و شریک تجاری آن یعنی تویوتا برای ساخت یک وسیله نقلیه برای فضانوردان ارائه داد.
کد مطلب: 63002
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام