۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۶
رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل:

فروشگاه‌های اینترنتی در مقابل ارزانی موبایل مقاومت می‌کنند

ایتنا - نرخ دلار بر هر کالایی از جمله گوشی اثرگذار است، اما سایت‌ها و شبکه‌های مجازی در برابر کاهش قیمت بر اساس نرخ دلار مقاومت می‌کنند، ولی مغازه‌ها قیمت‌ها بدنبال کاهش نرخ ارز روند کاهشی را طی می‌کنند.
فروشگاه‌های اینترنتی در مقابل ارزانی موبایل مقاومت می‌کنند
رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی اظهار داشت: در هر حال نرخ دلار بر هر کالایی از جمله گوشی اثرگذار است، آنچه اکنون کاملا مشهود است، سایت‌ها و شبکه‌های مجازی در برابر کاهش قیمت بر اساس نرخ دلار مقاومت می‌کنند، ولی مغازه‌ها قیمت‌ها بدنبال کاهش نرخ ارز روند کاهشی را طی می‌کنند.

به گزارش ایتنا ابراهیم درستی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت گوشی تلفن همراه اظهار داشت: در هر حال نرخ دلار بر هر کالایی از جمله گوشی اثرگذار است، آنچه اکنون کاملا مشهود است، سایت‌ها و شبکه‌های مجازی در برابر کاهش قیمت بر اساس نرخ دلار مقاومت می‌کنند، ولی مغازه‌ها قیمت‌ها بدنبال کاهش نرخ ارز روند کاهشی را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سایت‌هاو شبکه‌های با بی‌انصافی کالاها را قیمت‌گذاری می‌کنند، یادآور شد: کاهش ارزش دلار مسلما روی کلیه کالاهایی که ما در داخل تولید نداریم، اثرگذار است، اما در هر حال عمده مشکل ما در شبکه‌های مجازی و سایت‌ها هستند که کاهش قیمت را بر پایه نرخ ارز اعمال نمی‌کنند.

 رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی تصریح کرد: نرخ کالا باید با عرضه و تقاضا همخوانی داشته باشد، در حال حاضر علاوه بر ارز موضوع تقاضا نیز بر قیمت اثرگذار است این مسئله را مغازه‌دار رعایت می‌کند اما شبکه‌های مجازی چندان از این روال پیروی نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: روند کاهش نرخ گوشی را باید بر اساس کاهش نرخ دلار محاسبه کنیم و بر مبنای ارزش دلار مقایسه کنیم، اکنون  واحدهای صنفی بر منبای کالایی که می‌خرند قیمت را تعیین و بفروش می‌رسانند و در واقع قیمت‌ها در مغازه به‌روز است.
درستی گفت: اکنون قیمت‌ها در بازار بالا رفته اما کالا به میزان کافی موجود است،  هر ایرانی حتی چند گوشی دارد و بر مبنای هزینه‌، گوشی خود را انتخاب می‌کند.

    در همین زمینه بخوانید:
    - افزایش نرخ موبایل با ارز همخوانی ندارد!
    - چه عواملی باعث گران شدن موبایل در بازار ایران می‌شود؟

 
 
 
کد مطلب: 62995
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
مطمئنم بخش بزرگی از مردم از ارزانی دلار و خودرو و... ناراحت میشوند چون با درک ناچیز از اقتصاد ،پراید 100 میلیونی را باعث خوشحالی میدانند جای تاسف داره برای این کشور که همه دنبال سودجویی هستند و خوب و بد خودشان را تشخصی نمیدهند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام