کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسط سازمان هوانوردی آمریکا:

ممنوعیت پرواز پهپادها در اقامتگاه جو بایدن

18 آبان 1399 ساعت 17:48

ایتنا - نگرانی‌های امنیتی حول این انتخابات بیش از هر دوران دیگری بوده است، به طوری که بسیاری از کسب و کارها در شهرهای بزرگ با پیش‌بینی اعتراضات احتمالی برای در و پنجره‌های اماکن خود پوشش گذاشته‌اند.


سازمان هوانوردی آمریکا (FAA) یک توصیه پروازی جدید را منتشر کرده و اعلام کرده است که حریم هوایی بالای محل اقامت جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری و برنده احتمالی انتخابات، موقتا برای پهپادها محدود شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این توصیه به «دلایل ویژه امنیتی» صادر شده، ولی برای هواگردهایی که به فرودگاه نیوکاسل در نزدیکی آن ورود و خروج می‌کنند اعمال نمی‌شود.
 
این محدودیت حریم هوایی ویلیمنگتون دلاویر را تحت پوشش قرار می‌دهد، جایی که بایدن در آنجا یک خانه دارد.
FAA اعلام کرده است هیچ خلبانی نمی‌تواند یک هواگرد را در این حریم هوایی محدود به پرواز در آورد، به استثناء برخی موارد خاص از جمله هواگردهایی که در فرودگاه مجاور آن پرواز دارند، هواگردهای خدمات عمومی که در حال ماموریت هستند، عملیات‌های هواگردی اورژانسی و امثالهم.
 
این آژانس هشدار داده است که نقض این حریم هوایی می‌توان با «اقدام امنیتی» مواجه شود، از جمله توقیف پهپاد، صدمه دیدن آن، اختلال در آن یا نابودیش اگر «چنان پهپادی یک تهدید معتبر امنیتی و ایمنی برای پرسنل، تاسیسات یا دارایی‌های حفاظت شده لحاظ شود».
 


FAA جزئیاتی درباره دلایل اتخاذ چنین تصمیمی ارائه نکرده است، ولی به دلایل امنیتی فهرستی از «محدودیت‌های پروازی موقت» منتشر کرد.
پهپادها قبلا از یک چشم‌انداز امنیتی مشکل‌ساز بودن خود را اثبات کرده‌اند، از جمله استفاده‌شان در رساندن مواد مخدر به حیاط زندان‌ها.
 
نگرانی‌های امنیتی حول این انتخابات بیش از هر دوران دیگری بوده است، به طوری که بسیاری از کسب و کارها در شهرهای بزرگ با پیش‌بینی اعتراضات احتمالی برای در و پنجره‌های اماکن خود پوشش گذاشته‌اند.
به همین صورت، مسائلی در زمینه فراخوان به خشونت در رابطه با انتخابات پیش آمده است، از جمله آنچه در مورد گروه فیسبوکی «دزدی را متوقف کنید» که به سرعت حذف شد پیش آمد؛ این گروه حاوی تهدیدهای مداخله مسلحانه در فرایند انتخابات بود.   
 


کد مطلب: 62975

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62975/ممنوعیت-پرواز-پهپادها-اقامتگاه-جو-بایدن

ايتنا
  https://www.itna.ir