۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۹

افزایش ضریب‌ نفوذ پهن‌باند سیار کشور به ۹۱ درصد

ایتنا - ضریب‌نفوذ پهن‌باند ثابت از ۷.۶۳ درصد در سال 1392 به ۱۱.۲۸ درصد در سال جاری و ضریب‌نفوذ پهن‌باند سیار از صفر درصد در سال 1392 به ۹۱.۰۷ درصد در سال 1399 رسیده است.
افزایش ضریب‌ نفوذ پهن‌باند سیار کشور به ۹۱ درصد

بر اساس آمار رگولاتوری، ضریب‌ نفوذ پهن‌باند سیار به ۹۱.۰۷ درصد و تعداد اشتراک‌های پهن‌باند سیار به ۷۶ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۷۶ اشتراک در سال 1399 رسیده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در توئیتر نوشت: کیفیت حق‌الناس است و ما وظیفه داریم، بر کیفیت اینترنت اپراتورها نظارت کنیم. رقابت بین اپراتورها باعث بهبود کیفیت خدمات آن‌ها می‌شود به همین دلیل گزارشی را منتشر کرده‌ایم که کاربران بتوانند با مطالعه آن و آگاهی کامل از کیفیت اینترنت، اپراتور خود را انتخاب کنند.

گزارش وضعیت کیفیت اینترنت کشور
گزارش وضعیت کیفیت اینترنت ایران در شش‌ماهه اول سال 1399 با عنوان «ایران در مسیر هوشمندی» منتشر شده است. بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات، این گزارش با تکیه‌بر این اصل مهم که کیفیت شبکه ‫حق‌الناس‬ است، در راستای سیاست‌های رگولاتوری جهت گزارش به مردم و شفاف‌سازی وضعیت کیفیت اپراتورها، حفاظت از حقوق مصرف‌کننده، بهبود رقابت و ایجاد امکان حق انتخاب برای مشترکان پس از بررسی و مقایسه اپراتورها منتشرشده است.

بر همین اساس ضریب‌نفوذ پهن‌باند ثابت از ۷.۶۳ درصد در سال 1392 به ۱۱.۲۸ درصد در سال جاری و ضریب‌نفوذ پهن‌باند سیار از صفر درصد در سال 1392 به ۹۱.۰۷ درصد در سال 1399 رسیده است.

 

تعداد اشتراک‌های پهن‌باند ثابت نیز از ۵۸ هزار و ۳۱۰ اشتراک در سال ۹۲ به ۹ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۳۳۷ اشتراک در سال جاری و در حوزه پهن‌باند سیار از اشتراک صفر در سال 1392 به ۷۶ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۷۶ اشتراک در سال 1399 رسیده است.

 

معرفی اپراتورهای ارائه‌دهنده سرویس‌های ارتباطات ثابت و سیار، فناوری‌های اتصال به اینترنت در کشور، شاخص‌های سنجش کیفیت، تجربه مشتری و وضعیت آماری پهن‌باند کشور از بخش‌های مختلف این گزارش است و گزارش کامل آن به تفکیک استان‌ها و اپراتورها در این لینک قابل مشاهده است.
کد مطلب: 62971
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام