کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وانت مسابقه رنجر دیزلی، محصول جدیدی از واحد Racing Thailand خودروسازی فورد

سايت خبری ايتنا , 19 آبان 1399 ساعت 22:30

ایتنا - بی‌تردید، وانت‌های پیکاپ در تایلند کسب و کاری پررنگ دارند، و دیر یا زود توجه مشتاقان تایلندی به مسابقه سوپر وانت‌ها جلب خواهد شد.


عرصه خودروهای موتوری تایلند به معنای واقعی کلمه پر حرارت است که یکی از نشانه‌های آن را در وانت مسابقه Ranger دیزلی Ford Thailand Racing می‌توان دید. این وانت برای تکمیل کلاس Super Pickup سری Thailand Super مهندسی شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، با اینکه ظاهر این خودرو شبیه Ranger Raptor است، اساسا مبتنی بر یک فورد رنجر معمولی با فنرهای تخت (شمشی) استاندارد است (رنجر رپتور دارای یک سیستم تعلیق چند-میله‌ای است). ساختار پایه موتور آن توربودیزل پنج سیلندر خطی 3.2 لیتری است که 194 اسب بخار و 347 پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند، ولی به احتمال فراوان مدل جدید آن حداقل با توربوشارژر بزرگتر و یک سیستم مکش هوای سرد عرضه خواهد شد.
 


سیستم گیربکس آن شش سرعته دستی است که توان را اختصاصا به چرخهای عقب می‌فرستد. تغییرات دیگر آن عبارتند از دمپرهای تعلیق مخصوص مسابقه Ohlins، ترمزهای ویلوود، یک کیت بدنه آئرودینامیک ویژه شامل یک اسپویلر عقب قابل تنظیم به همراه یک دیفیوزر عقب که به طرز مضحکی بزرگ است، چرخهای مسابقه‌ای نسبتا کوچک، و تایرهای مسابقه‌ای هانکوک. ظاهر رپتور هم بیشتر شبیه OEM Raptor طراحی شده است.
 
در بخش داخلی شاهد تجهیزات کاملی هستیم، از یک ساختار ضد چپ کردن (full roll cage)، یک صندلی سطلی Racetech، یک داشبورد دیجیتالی، و یک فرمان آزادسازی سریع. همچنین، Ford Racing Thailand به منظور کاستن از وزن، صندلی‌های عقب و سرنشین جلو را حذف کرده است.
 

وانت مسابقه‌ای رنجر Ford Racing Thailand توسط سندی استوویک راننده مسابقه تایلندی حرفه‌ای 25 ساله رانده خواهد شد که در مسابقات قهرمانی GT3 محلی پشت فرمان یک آئودی R8 LMS GT3 نیز به رقابت می‌پردازد. نخستین حضور آن در یکی از رویدادهای آتی در پیست چانگ در بوریرام تایلند خواهد بود.
 
بی‌تردید، وانت‌های پیکاپ در تایلند کسب و کاری پررنگ دارند، و دیر یا زود علاقه‌مندان تایلندی توجهشان را به مسابقه سوپر وانتها معطوف خواهند کرد، و به طور کلی انتظار می‌رود که صنعت به سرعت در حال رشد خودروهای اسپورت در آسیای جنوب شرقی شاهد حضور خودروهای مسابقه‌ای سفارشی بیشتری باشد.
 


کد مطلب: 62970

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62970/وانت-مسابقه-رنجر-دیزلی-محصول-جدیدی-واحد-racing-thailand-خودروسازی-فورد

ايتنا
  https://www.itna.ir