۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۸

شرکت تولیدکننده پادکست به اپل می‌رسد یا سونی؟

ایتنا - شرکت‌های اپل و سونی موزیک اینترتینمنت مذاکراتی برای خرید شرکت واندری داشتند که به دنبال فروش ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلاری است.
شرکت تولیدکننده پادکست به اپل می‌رسد یا سونی؟

اپل و سونی دو شرکت از چهار شرکتی هستند که اخیرا با شرکت واندری برای خرید این شرکت تولیدکننده پادکست وارد مذاکره شده اند. با این حال اسپاتیفای تکنولوژی که فعالترین خریدار شرکت‌های پادکست در دو سال گذشته بوده، تصمیم گرفته پیشنهاد خرید ندهد. انتظار می رود قراردادی در این زمینه تا چند ماه آینده اعلام شود اما تضمینی وجود ندارد که مذاکرات به نتیجه برسد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق اعلام شرکت پاد تِرَک، واندری یکی از بزرگترین استودیوها و شبکه‌های پادکست مستقل است که مخاطب ماهانه آن به بیش از هشت میلیون نفر می رسد. قیمت ۴۰۰ میلیون دلار برای فروش واندری بسیار بالاتر از قیمتی خواهد بود که اسپاتیفای برای رینگر و گیملت مدیا و همچنین شرکت"سیریوس ایکس ام هولدینگز" برای خرید استیچر پرداخت کرده اند.

خرید واندری از سوی اپل، برجسته ترین سرمایه گذاری این غول فناوری در پادکست طی چند سال اخیر خواهد بود و این شرکت را صاحب مجموعه قوی از محتوای منحصر می کند. اپل در سالهای اخیر از طریق سرویس ویدیویی تی وی پلاس حضور فعالتری در بخش سریالها داشته و اکنون در حال ایجاد پادکستهایی برای تقویت تلاشهایش در این حوزه است.

اپل که ۱۵ سال پیش با آی تیونز در حوزه پادکست شروع به فعالیت کرد، سرگرم اصلاح خدماتش است و اپلیکیشن پادکست در آیفون و آی پد را بهبود بخشیده و یک اپلیکیشن مک راه اندازی کرده و برای تولیدکنندگان پادکست ابزارهای آنالیتیک جدیدی اضافه کرده و دسترسی به سازندگان را بهبود داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل دو شرکت پادکستینگ کوچک را هم خریداری کرده است. شرکت پاپ آپ آرشیو در سال ۲۰۱۷ و شرکت اسکوت اف ام اوایل امسال توسط اپل خریداری شدند.

سونی موزیک اینترتینمنت که دومین شرکت موسیقی بزرگ جهان است، در حوزه پادکست سرمایه گذاریهای متعددی داشته و در میان سه غول موسیقی فعالترین بوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در حال حاضر پادکستها صنعت عظیمی نیستند و کمتر از یک میلیارد دلار در سال فروش تبلیغات در آمریکا دارند اما پتانسیل رشد این بازار کمک کرده است سهام اسپاتیفای امسال ۸۵ درصد صعود کند.
کد مطلب: 62969
برچسب ها: پادکست سونی اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام