۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۵

دستگاه‌های ردیاب سلامت به کمک تشخیص کرونا می‌آیند

ایتنا - شناسایی زودهنگام کسانی که نشانه‌های اولیه بیماری را دارند و یا حتی بدون علامت هستند، ارزشمند است.
دستگاه‌های ردیاب سلامت به کمک تشخیص کرونا می‌آیند

نتایج یک مطالعه مقدماتی حاصل از یک پروژه تحقیقاتی بزرگ نشان می‌دهد دستگاه‌های اندازه گیری‌ همچون ردیاب‌های تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند در کنار اطلاعات ارائه توسط کاربر می‌توانند موارد کووید-۱۹را به طور موثر تشخیص دهند.

به گزارش ایتنا از ایسنا،  هدف این پروژه توسعه یک سیستم ردیاب در لحظه است که می‌تواند به شناسایی ویروس در همان مراحل اولیه کمک کند. "جورجیو کوئر"(Giorgio Quer) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: یکی از بزرگترین چالش‌ها در جلوگیری از گسترش کووید-۱۹ توانایی شناسایی سریع، ردیابی و جداسازی افراد آلوده از افراد سالم است.

شناسایی زودهنگام کسانی که نشانه‌های اولیه بیماری را دارند و یا حتی بدون علامت هستند، ارزشمند است. محققان موسسه تحقیقاتی "اسکریپس" قبلاً نشان داده بودند که چگونه می‌توان شیوع آنفلوآنزا را با استفاده از دستگاه‌های ردیاب تناسب اندام پوشیدنی مانند فیت بیت ردیابی کرد.

در اوایل سال ۲۰۲۰ نیز این محققان مطالعه جدیدی را با نام DETECT(تعامل و پیگیری دیجیتال برای کنترل و درمان زودهنگام) آغاز کردند که عموم مردم را به ثبت‌نام در یک برنامه تحقیقاتی دعوت کردند تا اطلاعات خود را در این برنامه وارد کنند و در صورت بروز هرگونه علائمی آن را ثبت کنند. در ماه ژوئن بیش از ۳۰ هزار فرد در این پروژه شرکت کردند.

حال محققان طی یک مطالعه گزارش اولین نتایج حاصل از پروژه DETECT را منتشر و اظهار کردند، داده‌های ردیاب‌های پوشیدنی تناسب اندام، همراه با گزارش خود افراد از علایم‌شان، می‌تواند موارد کووید-۱۹ را با دقت حدود ۸۰ درصد تشخیص دهد.

داده‌هایی درباره ضربان قلب، خواب و فعالیت کلیدی‌ترین اندازه گیری‌هایی بود که در تشخیص موارد کووید-۱۹ بسیار مفید بود. محققان این مطالعه اظهار کردند به شرکت‌کنندگان بیشتری احتیاج و تمایل دارند ۱۰۰ هزار نفر و بیشتر در آن شرکت کنند. اگر شما علاقه‌مند به کمک به این پروژه هستید، می‌توانید اطلاعات بیشتری را در این سایت پیدا کنید.
کد مطلب: 62907
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام