۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۶

رگولاتوری از ضریب نفوذ ۱۵۰ درصدی تلفن همراه در کشور خبر داد

ایتنا - بر اساس تازه‌ترین آمار سازمان تنظیم مقررات، مجموع خطوط فعال در کشور ۱۲۵ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۳۹۱ سیمکارت‌ است که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را به نزدیک ۱۵۰ درصد می‌رساند.
رگولاتوری از ضریب نفوذ ۱۵۰ درصدی تلفن همراه در کشور خبر داد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در تازه‌ترین فصل‌نامه خود، آمار مربوط به حوزه فناوری در سه ماه دوم سال ۹۹ را منتشر کرد که بر اساس آن مجموع خطوط فعال در کشور ۱۲۵ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۳۹۱ سیمکارت‌ است که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را به نزدیک ۱۵۰ درصد می‌رساند.

به گزارش ایتنا از ایرنا، سازمان تنظیم مقررات ۱۷ سال قبل کار خود را در حوزه نظارت بر ارکان مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور آغاز کرد. صدور پروانه فعالیت و بهره‌برداری برای ارائه هرگونه خدمات مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات، تدوین و پیشنهاد استانداردهای ملی مربوط به ارتباطات و فناوری اطلاعات، تدوین و ارائه پیشنهاد درخصوص تعیین فعالیت‌ها و بهره‌برداری غیرمجاز پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات، تعیین جریمه در هر مورد و اعلام اعمال آن در چارچوب و مقررات پس از طی مراحل قانونی، از جمله وظایفی است که برعهده این نهاد گذاشته شده است.

رگولاتوری پس از پایان هر فصل، از وضعیت ارتباطی کشور در حوزه‌های تلفن ثابت، تلفن همراه، پهن‌باند در شهرها و روستاها گزارشی را منتشر می‌کند که میزان نفوذ اینترنت در کشور را مشخص می‌کند.

۹۲ هزار تلفن همگانی در کشور
وضعیت توسعه زیربخش تلفن ثابت تا پایان سه ماهه دوم ۱۳۹۹ مورد بررسی قرار گرفته است. بنابر آمار این گزارش، تعداد روستاهای دارای ارتباط ۵۲ هزار و ۱۶۶ روستا هستند که از این بین ۴۷ هزار و ۹۳۴ دارای تلفن خانگی و بیش از سه میلیون روستایی مشترک اینترنت مخابرات و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت هستند.  

یکی دیگر از آمارهای جالبی که در این گزارش آمده، مربوط به تلفن‌های همگانی است که این روزها کمتر در کوچه و خیابان آن‌ها را مشاهده می‌کنیم و برخی گمان می‌کنند استفاده از این دکه‌های نوستالژیک به طور کلی منسوخ شده است. اما آخرین آمار نشان می‌دهد ۲ هزار و ۱۲۳ تلفن همگانی در جاده‌ها و ۹۲ هزار و ۶۲۰ باجه تلفن در کل کشور در حال فعالیت هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ضریب نفود تلفن همراه در کشور
وضعیت توسعه تلفن همراه تا پایان سه ماهه دوم ۱۳۹۹ بخش دیگر این گزارش است که نشان می‌دهد ضریب نفوذ اپراتور همراه اول با ۶۷ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور بیش از ۸۰ درصد است. اپراتور ایرانسل ۵۳ میلیون خط فعال دارد و ۶۳ درصد از ضریب نفوذ اینترنت در کشور را به خود اختصاص داده است. در مرحله بعدی ضریب نفوذ اینترنت، اپراتور رایتل قرار دارد که با داشتن ۴ میلیون کاربر فعال، سهم ۴درصدی از ضریب نفوذ اینترنت دارد. خدمات پهن باند ارتباطات سیار با بیش از ۷۶ میلیون کاربر، ضریب نفوذ ۹۱ درصدی را به خود اختصاص داده است. خدمات پهن‌باند ثابت با بیش از ۹ میلیون کاربر نیز ضریب نفوذ ۱۱ درصدی دارد.

تعداد مشترکین خانگی سرویس اینترنت ۸ میلیون و ۴۰۶ هزار نفر و مشترکین تجاری سرویس اینترنت بیش از یک میلیون نفر هستند، که جمع کل آن‌ها به عدد ۹ میلیون و ۴۷۹ هزار مشترک می‌رسد.

رگولاتوری در این گزارش ضریب نفوذ مشترکین پهن‌باند سیار در کشور را بیش از ۷۶ میلیون مشترک اعلام کرده که ضریب نفود ۹۱ درصدی را به خود اختصاص می‌دهند.

۱۲۵ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور
همچنین این گزارش نشان می‌دهد آخرین آمار مجموع خطوط فعال در کشور ۱۲۵ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۳۹۱ سیم‌کارت‌ است که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را به نزدیک ۱۵۰ درصد می‌رساند. اکنون تعداد سایت‌های فعال شبکه تلفن همراه در کشور بیش از ۵۵ هزار سایت است.

در انتهای این گزارش به ترافیک مرسولات پستی اشاره شده است که بر اساس آن در سه ماهه دوم سال در کل کشور ۱۰۶ میلیون بسته پستی توسط هفت هزار واحد پستی در سراسر کشور توزیع شده است.
کد مطلب: 62904
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام