۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰
از طریق UWB و بلوتوث

کمک به یافتن گوشی‌ها در حالت آفلاین با قابلیت SmartThings Find سامسونگ

ایتنا - SmartThings Find جدید قبلا فقط بر روی گلکسی نوت 20 و گلکسی زد فولد 2 قابل دسترسی بود. اکنون اپ به‌روزرسانی‌شده SmartThings با هر گوشی و تبلت سامسونگ گلکسی که مجهز به اندروید 8 یا بالاتر باشد سازگاری خواهد داشت.
کمک به یافتن گوشی‌ها در حالت آفلاین با قابلیت SmartThings Find سامسونگ
امروزه با توجه به وابسته شدن فزاینده ما به دستگاه‌های هوشمندمان گم کردنشان می‌تواند تجربه‌ای اعصاب‌خردکن باشد، حتی وقتی که مطمئنید که آنها را جایی در خانه جا گذاشته‌اید. چنین مساله‌ای فقط برای اسمارتفون‌ها و تبلت‌ها وجود ندارد بلکه برای لوازم جانبی مانند ساعت‌های هوشمند یا حتی ایربادها نیز مطرح است. اگر چنین گجتهایی ساخت سامسونگ باشند می‌توانید قدری خیالتان راحت باشد چرا که ابزار جدید SmartThings Find به شما برای یافتن دستگاهتان «آفلاین» باشد یا هر جایی از دنیا مانده باشد کمک خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، سامسونگ مدتهاست که قابلیت  Find My Mobile را در اختیار قرار داده ولی، همانطور که از نام پیداست، این ابزار در حالت آنلاین قابل استفاده می‌شود و در حالت عدم اتصال به شبکه کارایی ندارد.
 
SmartThings Find این مساله را به دو طریق حل می‌کند. یکی از این روش‌ها هایتک است، که علاوه بر بلوتوث کم مصرف (BLE) از ارتباط وایرلس جدید جالب باند فوق عریض (UWB) نیز استفاده می‌کند. وقتی یک دستگاه به مدت 30 دقیقه آفلاین شد شروع به انتشار یک سیگنال بلوتوث می‌کند که یک گوشی سامسونگ گلکسی با اپ جدید SmartThings قابل تشخیص است.
 

با این حال، این قابلیت وقتی که شما حتی درون محدوده برد بلوتوث نباشید کاربردی نخواهد داشت، که به همین علت است که این سیستم از یک راهکار تکنولوژی‌پایین نیز استفاده می‌کند، به این صورت که اساسا یافتن دستگاه شما را با به طور بالقوه تبدیل کردن هر گوشی گلکسی به یک گیرنده و موقعیتیاب برون‌سپاری می‌کند. البته، مالکان سایر دستگاه‌ها باید رضایت خود از ورود به چنین سیستمی را اعلام کرده باشند و سامسونگ قول داده است داده‌های کاربران رمزنگاری شده و به شکلی امن مورد حفاظت قرار گیرد.
 
این SmartThings Find جدید قبلا فقط بر روی گلکسی نوت 20 و گلکسی زد فولد 2 قابل دسترسی بود. اکنون اپ به‌روزرسانی‌شده SmartThings با هر گوشی و تبلت سامسونگ گلکسی که مجهز به اندروید 8 یا بالاتر باشد سازگاری خواهد داشت. سال آینده، سامسونگ این پوشش را گسترش خواهد داشت تا دربرگیرنده تگهای ردیابی باشد تا شما به فقط جستجوی دستگاه‌های سامسونگ محدود نباشید.
 
 
کد مطلب: 62898
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام