کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

باگ جدید ویندوز 10:

امکان ریست کردن دستگاه از برخی کاربران ویندوز 10 گرفته شده است

سايت خبری ايتنا , 16 آبان 1399 ساعت 8:30

ایتنا- کمپانی مایکروسافت به‌تازگی برای آن دسته از کاربرانی که به هنگام استفاده از قابلیت ریست کردن دستگاه با پیام خطا مواجه می‌شدند راه‌حل کاربری و ویژه‌ای ارائه کرده است.


کمپانی مایکروسافت به‌تازگی برای آن دسته از کاربرانی که به هنگام استفاده از قابلیت ریست کردن دستگاه با پیام خطا مواجه می‌شدند راه‌حل کاربری و ویژه‌ای ارائه کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، مایکروسافت به‌تازگی با استفاده از ارائه راه‌حل جدیدی مشکل باگی که امکان ریست کردن دستگاه را از برخی کاربران ویندوز 10 گرفته بود برطرف کرد. قابلیت « Reset this PC » که تحت بخش Recovery در منوی تنظیمات قرار دارد می‌تواند به‌راحتی به کاربران ویندوز 10 کمک کند که دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه برگردانند.
 
بااین‌حال باگی که به‌تازگی در ویندوز 10 کشف شده است، این قابلیت را برای برخی از کاربران نسخه 2004 این سیستم‌عامل غیرفعال کرده بود و به‌جای انجام دادن فرمان ارائه شده به آن‌ها پیام خطای ویژه‌ای نمایش داده می‌شد که در آن نوشته بود:« در ریست کردن کامپیوتر شما مشکلی وجود دارد. هیچ تغییری انجام نشد.»
 


کاربری‌های ریست کردن دستگاه و بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه بسیار زیاد است. انجام این کار می‌تواند به برطرف شدن باگ‌های ویندوز 10 کمک کند، کاهش سرعت عمومی دستگاه را برطرف کرده یا حتی آن را برای استفاده از کاربران دیگر آماده کند. این قابلیت به کاربران ویندوز 10 اجاره می‌دهد که تمامی فایل‌ها را از دستگاهشان پاک کرده و سیستم‌عامل را از نو نصب کنند.
 
مایکروسافت هنوز به‌صورت کامل این مشکل را برطرف نکرده است اما برای برطرف کردن آن راه‌حلی ارائه کرده است. آن دسته از کاربران که مایل به استفاده از قابلیت ریست کردن هستند اما با پیام خطا مواجه می‌شوند می‌بایست قدم‌های زیر را انجام بدهند:
1. از طریق منوی استارت Command Prompt را جستجو کنند.
2. روی نرم‌افزار کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنند.
3. عبارت dism /online /cleanup-image /restorehealth را تایپ کرده و دکمه enter را بزنند.
4. دستگاه را ریبوت کرده و از طریق تنظیمات به بخش Reset this PC بروند.
البته به یاد داشته باشید که قبل از انجام این فرایند حتما از کامپیوتر خود بک آپ بگیرید تا فایل‌های ارزشمندتان را از  دست ندهید.


کد مطلب: 62890

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62890/امکان-ریست-کردن-دستگاه-برخی-کاربران-ویندوز-10-گرفته-شده

ايتنا
  https://www.itna.ir