کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پلیس فتا:

امکان ردیابی لوکیشن از استوری اینستاگرام وجود ندارد

10 آبان 1399 ساعت 13:47

ایتنا - سرهنگ رامین پاشایی گفت: امکان شناسایی مکان کاربران از طریق استوری اینستاگرام یا عکس پروفایل امکان پذیر نیست.



 چندسال گذشته اینستاگرام قابلیت اشتراک ‌گذاری ۲۴ ساعته تصاویر را به نام استوری منتشر کرد. استوری اینستاگرام راهی است برای اینکه هرچه سریع‌تر بتوانید لحظات‌تان را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید و از روز خود، یک داستان بسازید و با افزودن نوشته‌ها و استیکرهایی آن را بامزه کنید اما این روزها صحبت‌هایی شنیده می‌شود از اینکه عکس فرزند خود را در استوری یا حتی پروفایل نگذارید چراکه ممکن است افراد سوءاستفاده گر از روی آنها مکان و لوکیشن شما را تشخیص دهند و فرزند شما را بدزدند یا حتی مزاحمت‌های دیگر ایجاد کنند.

به گزارش ایتنا از برنا، سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن تکذیب این موضوع گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر دزدیده شدن کودکی از روی عکس و فیلم استوری اینستاگرام یا پروفایل صفحات مجازی به پلیس فتا گزارش نشده است.

او افزود: بنده این موضوع را تکذیب و رد می‌کنم چرا که امکان رخ دادن چنین اتفاقی وجود ندارد البته شاید بتوان از طریق عکس موقعیتی که فرد در آن قرار گرفته است را شناسایی کرد اما به صورت دقیق نیست و خطری کاربر را تهدید نمی‌کند.

سرهنگ پاشایی طی توصیه‌ای به خانواده‌ها اظهار کرد: به تمام خانواده‌ها توصیه می‌کنیم عکس‌های خصوصی خود را که موقعیت‌شان مشخص است به اشتراک نگذارند و به فرزند خود آموزش دهند چنین اقدامی را در شبکه‌های مجازی انجام ندهند.


کد مطلب: 62888

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62888/امکان-ردیابی-لوکیشن-استوری-اینستاگرام-وجود-ندارد

ايتنا
  https://www.itna.ir