کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کرونا چهار میلیارد دلار خرج روی دست آمازون می‌گذارد!

10 آبان 1399 ساعت 12:25

ایتنا - فروشگاه اینترنتی آمازون پیش‌بینی کرد هزینه‌های مربوط به کووید ۱۹ نظیر تست، ضدعفونی کردن، تمدید مرخصی کارمندان و تدابیر فاصله گذاری اجتماعی حدود چهار میلیارد دلار هزینه در سه ماهه چهارم امسال خواهد داشت.




این فروشگاه اینترنتی در گزارش درآمد سه ماهه سوم خود همچنین پیش‌بینی کرد درآمد عملیاتی در سه ماهه چهارم بین یک تا ۴.۵ میلیارد دلار خواهد بود. اختلاف ۳.۵ میلیارد دلاری بین حداقل و حداکثر پیش بینی درآمد آمازون، توجه بسیاری از سرمایه گذاران را برانگیخت. پیش‌بینی درآمد آمازون در مدت مشابه سال گذشته ۱.۷ میلیارد دلار و برای سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۵ میلیارد دلار بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، برایان اولساوسکی، مدیر عملیاتی آمازون در جلسه با تحلیلگران گفت: هر سه ماهه چهارم به دلیل تعطیلات و الگوهای جوی متغیر، ابهاماتی را در بر دارد و تاکنون از نظر درآمد، بزرگترین بخش سال برای آمازون بوده است و انتظار می رود فروش آمازون در سه ماهه چهارم امسال از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رود.

اما پایان سال ۲۰۲۰ غیرقابل پیش بینی است. رویداد خرید بزرگ سالانه آمازون امسال به دلیل شرایط کرونایی از ژوییه به اکتبر موکول شد. انتخابات آمریکا هفته جاری برگزار می شود و معلوم نیست کنترل کاخ سفید و سنا به دست چه کسانی می افتد. حتی فیس بوک و والمارت ناآرامی داخلی در واکنش به نتیجه انتخابات را پیش بینی کرده اند.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، با وجود این که آمازون درآمد و سود بهتر از حد مطلوب در سه ماهه سوم را گزارش کرد اما ارزش سهام این شرکت افت کرد و در معاملات روز جمعه با ۵.۵ درصد کاهش بسته شد.


کد مطلب: 62877

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62877/کرونا-چهار-میلیارد-دلار-خرج-روی-دست-آمازون-می-گذارد

ايتنا
  https://www.itna.ir