کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نتیجه تست بسیاری از بیماران بهودیافته کووید-19 همچنان مثبت است

سايت خبری ايتنا , 11 آبان 1399 ساعت 8:56

ایتنا - یافته‌های این تحقیق برگرفته از داده‌های 131 بیمار کووید-19 بودند که بر طبق معیارهای سازمان بهداشت جهانی مدت قرنطینه‌شان پایان یافته بود، از جمله اینکه سه روز بدون تب بودند، و حداقل یک هفته بدون علائم بودند، و موارد دیگر.


توصیه عمومی درباره ظن ابتلا به ویروس کرونا (SARS-CoV-2) خود قطرنیه‌ای به مدت دو هفته است، چرا که در طی این مدت انتظار می‌رود که علائم آن ظهور خواهد یافت. اما اگر نتیجه تست یک فرد مثبت باشد چطور؟ سازمان بهداشت جهانی (WHO) معیارهایی را درباره اینکه چه زمانی می‌توان یک فرد را بهبودیافته و ایمن برای خروج از قرنطینه لحاظ نمود ذکر نموده است، ولی یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیده است که چنین افرادی ممکن است همچنان ویروس منتشر کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این مطالعه جدید که توسط Elsevier منتشر شده دریافته است که برخی از علائم دنباله‌دار ممکن است نشانگر این باشند که نتیجه تست یک بیمار کاملا بهبودیافته همچنان ممکن است مثبت باشد. این تحقیق را پژوهشگران Fondazione Policlinico Universitario ایتالیا انجام داده و دریافته‌اند که نتیجه تست تعداد قابل توجهی از بیماران بهبودیافته از کووید-19 ممکن است برای بار دوم مثبت باشد.
 
تست مثبت دوم مشخصا به بیماران بهبودیافته‌ای مربوط می‌شد که همچنان دارای برخی علائم تنفسی بودند، که بارزترین آنها گلودرد و آبریزش بینی بود. این یافته‌ها برگرفته از داده‌های 131 بیمار کووید-19 بودند که بر طبق معیارهای سازمان بهداشت جهانی مدت قرنطینه‌شان پایان یافته بود، از جمله اینکه سه روز بدون تب بودند، و حداقل یک هفته بدون علائم بودند، و موارد دیگر.
 


از میان این 131 بیمار، 16.7 درصدشان با وجود اینکه با معیارهای اتمام قرنطینه همخوانی داشتند ولی نتیجه تستشان مثبت شد. همه این بیماران مثبت شده بدون تب بوده و بهبود وضعیتشان را تجربه کرده بودند. با این حال، بسیاری از بیمارانی که بهبود یافته بودند، از جمله کسانی که برای بار دوم نتیجه تستشان مثبت نشده بود، همچنان مشکلاتی مانند خستگی، سرفه، و مشکلات تنفسی داشتند.
 
راز بزرگ در اینجا این واقعیت است که برخی از بیماران بدون علامت و کاملا بهبودیافته کووید-19 که دیگر قرنطینه نیستند همچنان ممکن است حامل ویروس باشند.
 


کد مطلب: 62869

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62869/نتیجه-تست-بسیاری-بیماران-بهودیافته-کووید-19-همچنان-مثبت

ايتنا
  https://www.itna.ir