۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰

مرسدس تکنولوژی خودروی برقی و چیزهای دیگری را برای دستیابی به سهم بیشتری از استون مارتین مبادله کرد

ایتنا - برای استون مارتین نیز این گاهی بلند به جلو محسوب می‌شود، چرا که این شرکت همچنان با چالش‌های اقتصاد جهانی و هزینه خالص توسعه خودروهای اسپورت فوق پیشرفته مواجه است.
مرسدس تکنولوژی خودروی برقی و چیزهای دیگری را برای دستیابی به سهم بیشتری از استون مارتین مبادله کرد
مرسدس بنز سهام بزرگ‌تری را از استون مارتین به تملک خود در آورد؛ این به عنوان یک توافقنامه فناوری جدید است که همکاری‌های این خودروسازها را تقویت می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، بر اساس این قرارداد مرسدس بالاخره 20 درصد از سهم این شرکت خودوسازی اسطوره‌ای بریتانیایی را تصاحبخواهد کرد و به نوبه خود از تکنولوژیهای هیبریدی، خودرو برقی و سایر تکنولوژیهای این شرکت آلمانی برای خودروهای اسپورت و شاسی بلندش بهره‌مند خواهد شد.
 
این دو شرکت با هم غریبه نیستند. مرسدس و استون مارتین نخستین بار در سال 2013 با هم قراردادی بستند، که بر اساس آن استون مارتین – در عوض 5 درصد سهامش در آن زمان – به موتورهای AMG V8 و تجهیزات الکترونیکی مانند سیستم اینفوتینمنت مرسدس دسترسی یافت.
 
اکنون، لیست خرید استون مارتین در حال بزرگتر شدن است و به این ترتیب معامله آنها نیز در حال رشد است. به گفته این شرکت، تا این مقطع از سال خواستار دسترسی یافتن به موتور و پاورترین‌های دیگری که مرسدس توسعه داده شده است؛ همچنین معماری الکتریکی، نرم‌افزار پاورترین، و «قطعات مختلف دیگری» را نیز برای مدلهایش درخواست کرده است که شامل درایوترین‌های هیبریدی و الکتریکی کامل می‌شوند.   
 
 
 
در عوض، مرسدس بخش جدیدی از سهام استون مارتین را در طی سه سال آینده کسب خواهد کرد. در بخش اول این فرایند (به ارزش 140 میلیون پوند (178 میلیون دلار))، تملک مرسدس به 11.8 درصد خواهد رسید. ورای آن، این دو خودروساز درباره اینکه چه تکنولوژی دیگر تبادل شود، و ارزش آن، مذاکره خواهند کرد. جمع کل 286 میلیون پوند (364 میلیون دلار) برای این سهام جدید تعریف شده که سهام مرسدس را به 20 درصد خواهد رساند.
 
از سوی دیگر، برای استون مارتین نیز این گاهی بلند به جلو محسوب می‌شود، چرا که این شرکت همچنان با چالشهای اقتصاد جهانی و هزینه خالص توسعه خودروهای اسپورت فوق پیشرفته مواجه است.
 
به گفته این خودروساز بریتانیایی، این توافق همچنین «باعث حذف هزینه‌ها و ریسک‌های مرتبط با توسعه تکنولوژی‌های مذکور می‌شود، و استون مارتین را قادر به متمرکزسازی سرمایه‌گذاریش در حوزه‌های دیگر و بسط پورتفوی محصولاتش می‌سازد».
 
کد مطلب: 62863
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام