۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۰

موتور پیشرانه حرارتی هسته‌ای که می‌تواند سفر به مریخ را به سه ماه کاهش دهد

ایتنا - یک چالش بزرگ برای موتوری که از فناوری هسته‌ای استفاده می‌کند ساخت یک راکتور اتمی است که برای فعالیت در خارج از اتمسفر زمین به اندازه کافی سبک و ایمن باشد.
موتور پیشرانه حرارتی هسته‌ای که می‌تواند سفر به مریخ را به سه ماه کاهش دهد
شرکت Ultra Safe Nuclear Technologies مستفر در سیاتل یک طرح مفهومی برای نوع جدیدی از واحد پیشرانه تهیه کرده و جزئیات آن را به ناسا تحویل داده است. این شرکت مدعیست که این موتور جدید پیشرانه حرارتی هسته‌ای (NTP) ایمنتر و قابل اتکاتر از طراحیهای قبلی است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این شرکت می‌گوید که این موتور مفهومی راندمان بیشتری را نسبت به یک راکت شیمیایی ارائه می‌کند و می‌تواند سفر فضایی عمیق را متحول کند. بنا بر اعلام USNC-Tech، با استفاده از این راکت، زمان سفر بین زمین و مریخ می‌تواند به تنها 3 ماه کاهش یابد. یک چالش بزرگ برای موتوری که از فناوری هسته‌ای استفاده می‌کند ساخت یک راکتور اتمی است که برای فعالیت در خارج از اتمسفر زمین به اندازه کافی سبک و ایمن باشد.
 
این به طور خاص وقتی اهمیت پیدا می‌کند که این فضاپیما حامل خدمه باشد. دکتر مایکل ایدس، مهندس ارشد در USNC-Tech، می‌گوید که این موتور مفهومی جدید قابل اتکاتر از طراحی‌های قبلی MTP است و دو برابر تکانه ویژه یک راکت شیمیایی را تولید می‌کند. تکانه ویژه یک سنجش راندمان برای راکت‌ها است.
 

این موتور مفهومی از سوخت کپسوله شده Fully Ceramic Micro برای تامین توان راکتور استفاده می‌کند. این سوخت مبتنی بر اورانیوم کم عیار سنجش بالای استخراج شده از سوخت هسته‌ای بازتولید شده است و حدودا بین پنج تا 20 درصد غنی‌سازی شده است. این غنیسازی بالاتر از راکتورهای غیرنظامی ولی کمتر از راکتورهای نیروی دریایی است. این سوخت سپس در ذراتی کپسوله می‌شود که با کربید زیرکنیوم پوشش داده شده‌اند.
 
شرکت USNC-Tech می‌گوید که این سوخت قدرتمندتر از سوخت‌های هسته‌ای متداول است و می‌تواند در دماهای بالا عمل کند. طراحی سوخت می‌تواند یک طراحی راکتور ایمن‌تر را در کنار تکانه ویژه‌ای تولید کند که قبلا از طریق اورانیوم بسیار غنی‌شده قابل دستیابی بود. این سوخت با استفاده از زنجیره تامین و شرمتهای تولیدی فعلی نیز قابل دستیابی است. این شرکت امیدوار است که این موتور جدید بتواند زمان سفر فضایی را کاهش داده و امکان اکتشافات در منظومه خورشیدی ما را فراهم بیاورد.
 
 
کد مطلب: 62857
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام