۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۳

۷ ابزار عالی برای کوتاه کردن لینک

این ابزارها لینک شما را کوتاه، منظم و زیبا کرده و بدین‌ ترتیب احتمال کلیک بر روی آن افزایش می‌یابد. در این مقاله ۷ ابزار عالی برای انجام این کار را به شما معرفی خواهیم کرد.
۷ ابزار عالی برای کوتاه کردن لینک
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



وقتی کاربران لینک‌های بلند و به هم ریخته را می‌بینند آن لینک را احتمالا اسپم تلقی کرده و روی آن کلیک نخواهند کرد. برای اینکه لینک شما نامنظم و اسپم‌گونه به نظر نرسد می‌توانید از ابزارهای کوتاه‌کننده لینک استفاده کنید. این ابزارها لینک شما را کوتاه، منظم و زیبا کرده و بدین‌ ترتیب احتمال کلیک بر روی آن افزایش می‌یابد. در این مقاله ۷ ابزار عالی برای انجام این کار را به شما معرفی خواهیم کرد.
 

فواید استفاده از ابزارهای کوتاه‌کننده لینک


کوتاه کردن لینک می‌تواند ۳ فایده مهم را برای برند شما به ارمغان بیاورد:
۱. وقتی از لینک‌های بلند در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، لینک شما ظاهری مانند لینک‌های اسپم پیدا می‌کند و باعث می‌شود افراد چون لینک برایشان ناآشنا می‌باشد روی آن کلیک نکنند. استفاده از ابزارهای کوتاه‌کننده‌های لینک، لینک بلند شما را کوتاه و آراسته کرده و ظاهر اسپم‌گونه آنها را تغییر می‌دهد.
۲. اغلب این ابزارها به شما اجازه می‌دهند لینک‌هایی که توسط آنها کوتاه می‌کنید را رصد و تحلیل کنید. بدین ترتیب می‌توانید متوجه شوید کدام یک از مطالب شما بهترین کارآیی را داشته و بیشترین کلیک را دریافت کرده است.  
۳. در بعضی از شبکه‌های اجتماعی تعداد کاراکترهایی که می‌توانید در پست‌ها استفاده کنید محدود است. به عنوان مثال در تویتر حداکثر ۲۸۰ و در لینکداین نیز حداکثر، استفاده از ۷۰۰ کاراکتر مجاز است. در این حالت نیز با استفاده از ابزارهای کوتاه‌کننده لینک می‌توانید استفاده‌ای بهینه از کاراکترهای خود داشته باشید.
حالا که با فواید این ابزارها آشنا شدیم به معرفی و بررسی آنها خواهیم پرداخت.

۱. Bit.ly
ابزار Bit.ly یک پلتفرم کوتاه‌کننده لینک است که یک پنل جامع در اختیار شما گذاشته که از طریق آن می‌توانید آمار و اطلاعات مربوط به لینک خود را مشاهده کنید. اطلاعاتی از قبیل میزان کلیکی که لینک شما دریافت کرده، کانال‌هایی که از آن کلیک دریافت کرده‌اید و همچنین اطلاعات گرافیکی در مورد کاربرانی که روی لینک شما کلیک کرده‌اند.
این پلتفرم همچنین با نرم‌افرارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند Hootsuite و Buffer نیز سازگار است.
حساب رایگان Bit.ly به شما اجازه می‌دهد تا ۱۰۰۰ لینک را کوتاه کنید و همچنین تا ۳۰ روز آمارهای این لینک را در اختیار شما می‌گذارد. این امکان برای کسب‌وکارهای کوچک عالی است. پلن‌های پولی این پلتفرم به شما اجازه می‌دهند تا ۳۰۰۰ لینک در ماه  را با برند خود کوتاه کنید (از واژه‌های دلخواه در لینک کوتاه شده استفاده کنید) و تمام اطلاعاتی که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم را در اختیار شما قرار می‌دهند. این قابلیت بسیار مناسب کسب‌وکارهای بزرگ است که می‌خواهند هر لینکی را با برند خود کوتاه و منتشر کرده و توسط اطلاعات حاصل از این لینک، کمپین‌های بازاریابی خود را تحلیل و بررسی کنند.
 


۲. Bl.ink
این ابزار، یک کوتاه‌کننده لینک قوی بوده که به شما اجازه می‌دهد از وا‌ژه‌های مورد نظر خود در لینک کوتاه شده، مانند نام برند، استفاده کنید. این حالت خیلی بهتر از وجود کاراکترهای صرفا تصادفی و بی‌معنی در لینک است.
در این پلتفرم می‌توانید اطلاعاتی در مورد کلیک شدن لینک خود شامل زمان و تاریخ کلیک شدن، کانال‌های ورودی، دستگاه‌هایی که کاربران استفاده می‌کنند و همچنین زبان و لوکیشن آنها را به دست آورید. این ابزار با پلتفرم‌های تحلیلگر، مانند گوگل آنالتیکز و ادوبی هم سازگار است. و این ویژگی برای یک سئوکار بسیار عالی است.
BL.ink نیز پلن‌های پولی و رایگان با قابلیت‌های مختلف دارد.


۳. Rebrand.ly
این ابزار نیز که در حال حاضر ۲۵۰۰۰۰ کاربر دارد می‌تواند لینک‌ها را به صورت اختصاصی برای شما کوتاه کند و همچنین آمار مربوط در مورد لینک‌های کوتاه شده را نیز برای تحلیل در اختیار شما خواهد گذاشت.
پلتفرم Rebrand.ly هم پلن‌های رایگان مناسب کسب‌وکارهای کوچک دارد و هم پلن‌های پولی مناسب برای کسب‌وکارهای بزرگ. در پلن رایگان این ابزار می‌توانید تا ۵۰۰۰ کلیک را ردیابی کنید، ۵۰۰ لینک با نام برند خود بسازید و از ۵ نام دامنه اختصاصی استفاده کنید.


۴. Ow.ly
این ابزار توسط پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی Hootsuite ارائه شده است. با ساخت اکاونت در Hootsuite می‌توانید از این ابزار کوتاه کننده لینک استفاده کنید و لینک‌های خود را کوتاه کرده و آنالیز کنید. این پلتفرم به خصوص برای کسانی که از Hootsuite برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند بسیار عالی است.


۵. Buff.ly
این ابزار کوتاه کننده لینک با پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی یعنی Buffer یکپارچه است. با این ابزار می‌توانید لینک‌های کوتاه شده را شخصی‌سازی کنید و از طریق پلتفرم Buffer جزئیات مخصوص به هر لینک را مشاهده کنید. این ابزار نیز برای کسانی که از Buffer برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند بسیار توصیه می‌شود.
بیشتر بدانیم: قیمت سئو سایت چگونه محاسبه می شود؟

۶. TinyURL
این ابزار رایگان برای افرادی که فقط یک یا چند لینک برای کوتاه کردن دارند عالی می‌باشد.  
استفاده از TinyURL بسیار ساده است. تنها کافیست که وارد سایت TinyURL.com شوید و لینکی که می‌خواهید آن را کوتاه کنید و همچنین عبارت مدنظر خود برای انتهای لینک کوتاه شده را وارد کنید. اگر این عبارت قبلا استفاده نشده باشد، لینک کوتاه شده همراه با عبارت مد نظر شما فعال خواهد شد.
هنگام کوتاه کردن یک لینک، به عنوان نتیجه، این ابزار لینک بلند و لینک کوتاه شده را به شما نمایش خواهد داد. به علاوه یک لینک همراه با پیشوند Preview برای شما آماده می‌کند. از طریق این لینک می‌توان قبل از ورود به صفحه اصلی سایت، مشاهده کرد که لینک کوتاه شده به چه سایتی لینک می‌دهد.

۷. Tiny.cc
این پلتفرم نیز برای کوتاه کردن لینک‌های بلند ابزار مناسبی است. کافیست پس از ورود به این سایت لینک خود را وارد کرده و گزینه کوتاه کردن را انتخاب کنید. مانند گزینه قبلی، در این ابزار نیز می‌توانید لینک کوتاه شده را شخصی‌سازی کنید. البته با پلن رایگان Tinyy.cc لینک‌هایی ساخته می‌شوند که موقتی هستند و پس از مدتی از کار می‌افتند.
با ثبت‌نام و پرداخت مبلغ در این سایت می‌توانید لینک‌های کوتاه و دائمی بسازید و حتی بعدا نیز لینک‌های کوتاه شده را ویرایش کنید.
 

راهنمایی در مورد استفاده از کوتاه‌کننده‌های لینک


از آنجا که فرآیند کوتاه کردن لینک ساده و سریع انجام می‌شود سعی کنید تا حد ممکن از لینک‌های بلند استفاده نکنید. به علاوه این لینک‌های کوتاه شده برای چاپ روی تبلیغات فیزیکی مثل تراکت‌ها، کارت‌های ویزیت، تبلیغات محیطی و در جاهایی که امکان لینک دادن به یک سایت وجود ندارد (مانند کپشن اینستاگرام) بسیار کاربردی هستند.
ما در این مقاله سایت‌های مناسبی را برای انجام این کار به شما معرفی کردیم اما شاید هنوز این سوال برای شما مطرح باشد که از کدام یک استفاده کنید. در ادامه به دو نکته در این باره خواهیم پرداخت:
- اگر از ابزارهای تحلیلگر مانند گوگل آنالیتیکس استفاده نمی‌کنید، بهتر است از آن دسته از ابزارهای کوتاه‌کننده‌ لینک استفاده کنید که آمارهای مناسبی را به شما می‌دهند. مانند آمار میزان بازدید از آن لینک. اگر از شرکت خاصی خدمات سئو دریافت می‌کنید می‌توانید در مورد این آمار و تحلیل‌ها با آنها مشورت کنید.
- از سوی دیگر اگر قصد دارید از لینکی استفاده کنید که کاراکترهای آن را خودتان تعیین کرده‌اید باید از ابزارهایی استفاده کنید که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند.
 
 
کد مطلب: 62854
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

گوشی شما دارای کدام سیستم عامل است؟
اندروید
iOS
ویندوزفون
بلک‌بری
هیچکدام