۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱
براساس گزارش رگولاتوری وزارت ارتباطات

بیشترین مشترکان اینترنت موبایل در کدام اپراتور است؟

ایتنا - با مقایسه آمار 6 ماهه و 3 ماهه سال جاری متوجه می‌شویم که همراه اول هم در سه ماهه اول و هم در سه ماهه دوم سالجاری با رشد سهم بازار مواجه بوده است.
بیشترین مشترکان اینترنت موبایل در کدام اپراتور است؟

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان بازوی سیاستگذار و ناظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ICT، بر طبق رسم هرفصل، گزارشی از وضعیت بازار رقابتی اپراتورهای موبایل کشور مربوط به سه ماهه دوم سال 1399 منتشر کرده است.

بر طبق این گزارش بیشترین رشد سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه تا پایان شهریور ماه امسال، به نسبت خرداد ماه، با 0.18 درصد رشد متعلق به «همراه اول» و در رتبه بعدی، «ایرانسل» با رشد 0.06 درصدی بوده است؛ اپراتور سوم یعنی رایتل هم با ریزش 0.24 درصدی مواجه شده است.
گزارش رگولاتوری جدید (مربوط به سه ماهه دوم 99) نشان می‌دهد که سهم بازار همراه اول، ایرانسل و رایتل به ترتیب به 53.90، 42.77 و 3.33 درصد رسیده است.

در زمینه توسعه پهن باند نیز همراه اول با داشتن بیش از یازده میلیون مشترک اینترنت 3G و بیش از بیست و شش میلیون مشترک اینترنت 4G، در مقایسه با ایرانسل با داشتن بیش از هشت میلیون مشترک اینترنت 3G و بیست و شش میلیون مشترک اینترنت 4G و اپراتور سوم کشور با داشتن بیش از 900هزار مشترک اینترنت 3G و بیش از دو میلیون مشترک 4G، در مقام اول ارائه دهنده‌های خدمات اینترنتی میان اپراتورهای کشور می‌باشد.

مشترکان اینترنت نسل‌های 3 و 4 همراه اول با رشد 5.96 درصدی به نسبت سه ماهه ابتدایی سال جاری، اکنون 49.42 درصد از کل مشترکان اینترنت ارتباطات سیار را در اختیار دارند.
سهم ایرانسل 46.34 درصد از کل مشترکان پهن باند 3G و 4G است.
سهم رایتل نیز 4.26 درصد از کل مشترکان پهن باند است.

 
 
اگر بخواهیم نگاهی کلی به وضعیت «سهم بازار» اپراتورهای تلفن همراه تنها در شش ماهه نخست سال 1399 بیندازیم، کافی است به مقایسه وضعیت سهم بازار آنها در شهریور 99 با اسفند 98 بپردازیم.

با مقایسه آمار 6 ماهه و 3 ماهه سال جاری متوجه می‌شویم که همراه اول هم در سه ماهه اول و هم در سه ماهه دوم سالجاری با رشد سهم بازار مواجه بوده است.

سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه در سه ماهه چهارم 98 رگولاتوری به ترتیب برای همراه اول، ایرانسل و رایتل به میزان 53.14، 43.45 و 3.39 درصد بوده است.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت «همراه اول» در سال 99 با رشد 0.76 درصدی و در مقابل، «ایرانسل» و «رایتل» به ترتیب با ریزش 0.68 و 0.07 درصدی مواجه بوده‌اند.
در مقایسه آمار مربوط به سه ماهه دوم سال جاری با آخرین آمار مربوط به سال 98 (سه ماهه منتهی به آخر اسفند) نیز متوجه میشویم که همراه اول با حفط صدرنشینی خود در بخش بزرگترین اپراتور اینترنت، توانسته است با رشد 11.56 درصدی در این شاخص مواجه شده و تعداد مشترکان اینترنت نسلهای سوم و چهارم خود را به بیش از 37 میلیون و 820 هزار برساند.
در حالیکه رشد ایرانسل 10.88 درصد بوده و تعداد مشترکانش  کمی بیشتر از 35 میلیون و 450 هزار است.
رایتل هم با رشد 4.3 درصدی در این شش ماهه، توانسته تعداد مشترکانش را به بیش از 3 میلیون و 252 هزار برساند.

 


 
کد مطلب: 62848
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
همراه اول تمرکزش رو تعداد bts ها گذاشته و روز به روز زیرساختش عالی تر از دیروز میشه،ایرانسل هم به تبلیغات بشتر از کیفیت و زیرساخت اهمیت میده، رایتل هم کلا به هیچ چی اهمیت نمیده😂 عارش میاد🤠 امیدوارم رایتل در زمستان با عرضه به بورس از زیر دست این تامین اجتماعی و شستا دربیاد و یه پیشرفتی کنه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام