۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۰

تاکید ترامپ درباره امنیت تیک‌تاک

ایتنا - رئیس جمهور آمریکا به بهانه نگرانی درباره امنیت ملی این کشور با تشکیل یک پرونده قضایی جدید بر لزوم ممنوعیت برنامه محبوب چینی تیک تاک تأکید کرد.
تاکید ترامپ درباره امنیت تیک‌تاک

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به بهانه نگرانی درباره امنیت ملی این کشور با تشکیل یک پرونده قضایی جدید بر لزوم ممنوعیت برنامه محبوب چینی تیک تاک تأکید کرد.

به گزارش ایتنا از تسنیم، این در حالی است که دولت آمریکا در نظر دارد در تاریخ 12 نوامبر طرح غیر قابل دسترس بودن این برنامه اشتراک ویدئو در آمریکا را اجرا کند.

در این پرونده جدید، دادگاه پیشنهاد دولت ترامپ مبنی بر غیرقابل دسترس بودن تیک تاک در ایالات متحده یعنی جایی که 100 میلیون کاربر دارد را بررسی می‌کند.

در این پرونده که روز جمعه در دادگاه فدرال تشکیل شد، آمده است: نباید از اقدام رئیس جمهور برای مقابله با تهدیدهای امنیت ملی جلوگیری کرد چرا که در این پرونده یک دشمن خارجی فعالیت های خود را تحت یک رسانه پنهان می‌کند.

دولت ترامپ در تلاش است قاضی پرونده را متقاعد کند تا اجازه دهد با محدودیت در برنامه اشتراک ویدیو، که ادعا می‌کند از طریق شرکت مادرش بایت دنس با دولت چین ارتباط دارد، پیش برود.

در ماه سپتامبر،  دستور موقت یک قاضی آمریکایی مانع از حذف تیک تاک از فروشگاه‌های دانلود برنامه‌های تلفن همراه توسط دولت شد.

بر اساس این گزارش، ترامپ تیک تاک را متهم کرده است که امنیت ملی آمریکا را تهدید کرده و داده‌ها را برای پکن از طریق شرکت مادر این برنامه یعنی بایت دنس جمع‌آوری می‌کند. دولت چین و این شرکت این ادعاها را رد کرده اند.

به گفته دولت چین، جمع‌آوری داده‌های تیک تاک اقدامی استاندارد است که توسط هزاران برنامه در سراسر جهان صورت گرفته و اقدامات واشنگتن "سوءاستفاده آشکار" از قوانین مربوطه است.
کد مطلب: 62840
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام