۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۰

کاهش روند رشد هواوی در پی شدیدتر شدن محدودیت‌ها

ایتنا- آمار به‌دست‌آمده از کمپانی هواوی نشان می‌دهد که رشد درآمد این شرکت در اثر تحریم‌های آمریکا و همچنین تبعات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا با افتی شدید مواجه شده است.
کاهش روند رشد هواوی در پی شدیدتر شدن محدودیت‌ها
آمار به‌دست‌آمده از کمپانی هواوی نشان می‌دهد که رشد درآمد این شرکت در اثر تحریم‌های آمریکا و همچنین تبعات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا با افتی شدید مواجه شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، هواوی اعلام کرده است که درآمد این کمپانی در 9 ماه آغازین سال 2020 میلادی 9.9 درصد افزایش داشته است اما شواهد حاکی از آن است که تحریم‌ها و فشارهای اعمال شده از طرف دولت امریکا روی عملکرد مالی این کمپانی تأثیر گذاشته است.
 
درآمد کمپانی هواوی به 671.3 میلیارد یوان رسیده است و نرخ رشد این کمپانی بسیار کمتر از رشد 24.4 درصدی آن در طی بازه زمانی مشابه در سال 2018 میلادی است. این غول فناوری چینی جزئیات آماری درآمد خود را منتشر نکرده است اما کاملا واضح است که مشتریان و بخش‌های تجاری این کمپانی از تحریم‌های واشنگتن و البته چالش‌های ایجادشده به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا صدمه دیده‌اند.
 
هواوی از سال گذشته در فهرست نهادهای ممنوعه آمریکا قرار گرفته است و به همین دلیل تمامی کمپانی‌های آمریکایی از تجارت با هواوی منع شده‌اند. قرارگیری در این فهرست سیاه موجب محدودیت دسترسی هواوی به فناوری‌های کلیدی آمریکایی نظیر سیستم‌عامل اندروید شده است.
 
 
 
قرارگیری در این فهرست برای هواوی به‌اندازه کافی آسیب‌رسان بود اما دولت آمریکا به منظور فشار بیشتر به این کمپانی در ابتدای سال جاری میلادی اعلام کرد که تراشه سازان نمی‌توانند با استفاده از راه فرارهای قانونی پردازنده‌های خود که در آن‌ها از فناوری‌های آمریکایی استفاده شده است را با برچسب محصولات غیر آمریکایی در اختیار هواوی قرار بدهند.
 
اگرچه هواوی برای کاهش وابستگی خود به آمریکا سخت تلاش کرد اما این قوانین جدید به شدت روی آینده کسب‌وکار همراه‌های هوشمند این کمپانی تأثیر خواهد گذاشت. این کمپانی اعلام کرده است که تولید تراشه‌های کایرین پیشرفته خود را متوقف خواهد کرد و همین امر تأمین قطعه برایی پرچم‌دار هواوی میت 40 و دستگاه‌های جدیدتر این کمپانی را با مشکلاتی جدی مواجه خواهد کرد.
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده خبر از آن می‌دهند که هواوی تصمیم دارد تا برند و بخش آنر را به‌صورت کامل بفروشد تا بتواند تمام توجه و تمرکز خود را به بازار پرچم‌دارها معطوف کند.
 
کد مطلب: 62827
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام