۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۳

راکت‌لب پرتاب ۱۰ ماهواره مشاهده‌گر زمین را لغو کرد

ایتنا - پنجره پرتاب برای مأموریت «این فوکس» تا ۳ نوامبر باز خواهد بود.
راکت‌لب پرتاب ۱۰ ماهواره مشاهده‌گر زمین را لغو کرد
یک تقویت‌کننده از نوع «الکترون» مربوط به شرکت راکت‌لب آماده بود تا در روز ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) مأموریت جدید خود موسوم به این فوکس (In Focus) را از نیوزیلند پرتاب کند. اما این پرتاب متوقف شد؛ زیرا راکت‌لب می‌خواست داده‌های حسگر را بیشتر بررسی کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Space، ده ماهواره‌ای که برای رصد و مشاهدهٔ زمین درنظر گرفته شده‌اند، باید دست‌کم چند روز دیگر صبر کنند تا بتوانند از زمین خارج شوند.
 
گفتنی است قرار بود راکت‌لب در قالب مأموریت این فوکس، مسئول ارسال تعداد ۹ ماهوارهٔ معکبی (کیوب‌ست) برای شرکت پلانت واقع در شهر سانفرانسیسکو، و همینطور یک میکرو ماهواره مربوط به شرکت ژاپنی کانن الکترونیکز باشد.
 


این شرکت بلافاصله پس از لغو پرتاب، با یک پیام توییتری اعلام کرد: «ما امروز از تلاش خودمان برای پرتاب دست کشیدیم؛ چون برخی از حسگرها داده‌هایی به ما باز می‌گردانند که باید بیشتر آنها را بررسی کنیم. ما تا روز سوم نوامبر، فرصت تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان را خواهیم داشت. لطفاً برای اطلاع از به‌روزرسانی‌های مربوط به تاریخ پرتاب جدید، با ما همراه باشید! #InFocus»
 
گفته می‌شود که مأموریت این فوکس، سوار بر یک تقویت‌کنندهٔ «الکترون» و از سایت نیوزیلند پرتاب خواهد شد. این شرکت همچنین به تازگی یک بستر پرتاب جدید در جزیرهٔ والوپس واقع در ویرجینیا هم ساخته و قرار است نخستین پرتاب خود از این سایت را در ماه‌های آینده به انجام برساند.
کد مطلب: 62816
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام