۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۲

امکان انتخاب کیفیت پیش‌فرض با استفاده از تنظیمات یوتیوب

ایتنا - این تنظیمات برای کاربرانی که از طرح‌های دارای محدودیت دیتا (metered data) استفاده می‌کنند اهمیت بالایی دارد.
امکان انتخاب کیفیت پیش‌فرض با استفاده از تنظیمات یوتیوب
یکی از چیزهایی که مدتهاست کاربرانی که استفاده نسبتا زیادی از یوتیوب بر روی اسمارتفون‌هایشان دارند درخواست داشته‌اند توانایی انتخاب تنظیمات کیفیت ویدئویی پیش‌فرضشان است. یوتیوب نخستین بار در ماه ژوئن اعلام کرد که در حال تست کردن ساده‌سازی تنظیمات کیفیت ویدئو برای برخی از کاربران است. با این حال، هنوز تاکنون این قابلیت برای عموم قابل دسترسی نشده بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در اسکرین‌شات‌هایی که در اینجا مشاهده می‌شود مشخص است که این قابلیت بالاخره قابل دسترسی شده است. به نظر می‌رسد که یوتیوب پا را از این هم فراتر گذاشته و امکان انتخاب ترجیحات کیفیت ویدئویی را برای هر دو پلی‌بک ویدئویی دیتای موبایل و وایفای فراهم آورده است. یوتیوب گزینه‌های متعددی را به منظور کمک به کاربران برای صرفه‌جویی در مصرف دیتا هم در اختیار قرار می‌دهد، از جمله data saver، کیفیت تصویر بالاتر، و auto.
 
همچنین یک گزینه ارتقایافته وجود دارد که برای کاربران امکان انتخاب یک رزولوشن خاص را فراهم آورده است. فرض بر این است که data saver  کیفیت پایین تا حداکثر 480p خواهد بود. کیفیت تصویر بالاتر به معنای 720p  و بالاتر فرض می‌شود؛ و نهایتا در صورت انتخاب حالت auto، یوتیوب می‌تواند رزولشون ایده‌آل را بسته به پهنای باند انتخاب کند. ذیل این گزینه پیشرفته شش رزولوشن برای انتخاب وجود دارد.
 

رزولوشن‌های قابل دسترسی عبارتند از 1080p، 720p، 480p، 360p، 240p و 144p. اکنون قابلیت تعیین ترجیحات پیش‌فرض از درون این اپ فراهم آمده است. این تنظیمات برای کاربرانی که از طرحهای دارای محدودیت دیتا (metered data) استفاده می‌کنند اهمیت بالایی دارد. درون تنظیمات این اپ، این منوی جدید ترجیحات کیفیت ویدئو با برچسب بتا مشخص شده است.
 
این منو دو تنظیمات را برای کیفیت پیش‌فرض ویدئو بر روی شبکه‌های موبایل یا وایفای فراهم می‌آورد. وجود این دو گزینه برای کاربران امکان انتخاب کیفیت پایین در زمان استفاده از طرح دیتای موبایل و کیفیت بالا در زمان استفاده از وای‌.فای را فراهم می‌آورد. یوتیوب گزینه‌ای برای انتخاب یک کیفیت ویدئوی ویژه برای کل این اپ ارائه نکرده است. با این حال، داشتن کنترل دقیق‌تر بر رزولوشن ویدئو اهمیت بالایی دارد.
 
کد مطلب: 62802
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام