۰
plusresetminus
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۸۵ ساعت ۰۹:۲۶

توضيحات شركت پرورش داده‌ها در زمينه خبر تكفا 2

مديريت محترم سايت خبري ایتنا
با سلام احتراما پيرو درج خبر مورخ 16/11/85 در سايت خبري www.itna.ir در ارتباط با پروژه تكفا2 به استحضار مي‌رساند با توجه به سوابق جنابعالي بسيار متاسفيم كه خبر نادرستي را كه مربوط به شركت پرورش داده‌ها است منتشر مي‌كنيد و هيچگونه مجوزي را در ارتباط با درج اين خبر از مديريت پرورش داده‌ها اخذ نمي‌نماييد و همانطور كه مستحضر هستيد اين موضوع پيگرد قانوني دارد و جنابعالي با انتشار چنين خبري لطمه جبران‌ناپذيري را به اين شركت وارد نموديد.
  شركت پروش داده‌ها



توضيحات ایتنا
پروژه تكفا2 كه به اذعان دبيران پيشين و فعلي شوراي عالي اطلاع‌رساني كشور، جايگاه اساسي در ادامه روند توسعه IT كشورمان داشته و در واقع حكم نقشه راه در اين حوزه را خواهد داشت، طبعا نيازمند اطلاع‌رساني و شفاف‌سازي است، همانطور كه دكتر شهرياري در آخرين كنفرانس خبري خود، حدود يك سوم وقت خويش را به توضيح و پاسخگويي در اين باره اختصاص داد.
اين پروژه البته از نقطه نظر ارزش قرارداد، و همچنين تجربه به كارگيري مشاوران خبره بين‌المللي نيز شايان توجه و بررسي است. انتظار مي‌رود كه شركت مجري پروژه‌اي با اين اهميت با علم به اين واقعيات، مشوق اطلاع‌رساني در اين زمينه باشد، تا بلكه موانع موجود بر سر راه انجام آن مرتفع شوند ‌و توقف طولاني مدت آن كه موجب ضرر و زيان همه طرفين و به ويژه كشورمان است پايان يابد.

«گرفتن مجوز قبل از انتشار خبر» كه در فاكس ارسالي اين شركت آمده است، چه نشان دهنده ديدگاه واقعي ارسال كنندگان آن باشد و چه حاصل سهو و خطا شمرده شود، از آنجا كه در تاريخ رسانه‌هاي ما بي‌سابقه است، مي‌تواند به عنوان يك سند عجيب ماندگار تلقي شود، آن هم از مديريت محترم شركتي كه بناست طرح جامع گسترده ملي توسعه تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات براي همه شؤون يك كشور در حال توسعه تدوين نمايد.

معلوم نيست چه چيزي در خبر مزبور مورد تكذيب اين شركت است؟ اين كه پروژه در حال تعليق است(كه دبير محترم شوراي اطلاع‌رساني نيز آن را تاييد نمود) و يا اين كه بنا به اظهار نماينده مجري در اين پروژه، حكم تغيير به او اعلام نشده است؟(كه اين نيز به راحتي و با نشان دادن يك حكم، مشخص خواهد شد) آيا اظهار هيچكدام از اين حقايق، مي‌تواند موجب ايجاد لطمه(جبران‌ناپذير!) گردد؟

ایتنا آمادگي دريافت و انتشار توضيحات و مستندات، و نيز اطلاع‌رساني در زمينه ابعاد فني و اجرايي پروژه تكفا2 از سوي مديريت محترم پرورش داده‌ها به عنوان مجري رسمي اين پروژه را دارد.

  در اين باره:
  - بي‌اطلاعي مشاوران خارجي و داخلي از ادامه پروژه «تكفا 2»
 
 
کد مطلب: 6280
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام