۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۱

فیبرنوری از انحصار مخابرات خارج شد

ایتنا - پس از دو سال پیگیری، با قراردادی که بین شرکت مخابرات و آسیاتک امضا شده، انحصار مخابرات برای ارائه خدمات شکسته شده است.
فیبرنوری از انحصار مخابرات خارج شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه انحصار مخابرات برای ارائه خدمات فیبر نوری شکسته شده و آسیاتک هم قادر به ارائه خدمات است،‌ گفت: قرارداد سایر شرکت‌ها هم در دست تبادل است.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرامش، از کاربران خواست سوالاتشان را مطرح کنند تا به آنها پاسخ داده شود. او در پاسخ به سوال یکی از کاربران که پرسیده بود چرا با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، قیمت اینترنت کاهش پیدا نمی‌کند، گفت: همه چیز گران شده، هزینه‌های اپراتورها هم افزایش پیدا کرده و نگهداری شبکه ارتباطی هم با هزینه‌های به مراتب بالایی مواجه شده است. تثبیت قیمت اینترنت کار دشواری برای ما بود. اگر امکانش باشد، حتما نرخ‌ها را کاهش می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ارائه فیبر نوری توسط مخابرات است و اینکه چرا شرکت‌های اینترنتی دیگر فیبر نوری ارائه نمی‌دهند، توضیح داد: پس از دو سال پیگیری، با قراردادی که بین شرکت مخابرات و آسیاتک امضا شده، انحصار مخابرات برای ارائه خدمات شکسته شده است. هر کجا مخابرات امکانات دارد،‌ آسیاتک هم قادر به ارائه خدمات است. قرارداد سایر شرکت‌ها هم در دست تبادل است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه بهتر نیست به جای سرمایه‌گذاری روی فناوری 5G، به فکر استفاده گسترده‌تر از فیبر نوری باشیم؟ اظهار کرد: هر دو جایگاه خود را دارند، نسل پنجم بدون توسعه فیبر نوری قابل اجرا نیست.

آذری جهرمی درباره مشکل نبود پورت خالی برای دریافت ADSL‌ مخابرات توضیح داد: اگر واقعا مخابرات پورت خالی نداشته باشد، راه‌حل شما استفاده از TD-LTE است. ایرانسل،‌ مبین‌نت، های‌وب و زی‌تل این خدمات را ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به امکانات اینترنت رایگان برای دانشگاهیان و شرایط فراهم‌شده برای دانشجویان دانشگاه آزاد بیان کرد: امروز لیست سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ آزاد برای اپراتورها ارسال شد و انتظار است از امشب استفاده از این سامانه‌ها رایگان شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اینترنت ماهواره‌ای توضیح داد: یک تکنولوژی جدید که تا سال ۲۰۲۵ فراگیر می‌شود. علاوه بر شرکت‌های آمریکایی، چینی‌ها هم به دنبال منظومه‌های ماهواره‌ای اینترنت هستند و یک تحول بزرگ برای دسترس‌پذیر کردن اینترنت در تمام سطح زمین و توسعه اینترنت اشیا است.
کد مطلب: 62798
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
«وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اینترنت ماهواره‌ای توضیح داد: یک تکنولوژی جدید که تا سال ۲۰۲۵ فراگیر می‌شود. علاوه بر شرکت‌های آمریکایی، چینی‌ها هم به دنبال منظومه‌های ماهواره‌ای اینترنت هستند و یک تحول بزرگ برای دسترس‌پذیر کردن اینترنت در تمام سطح زمین و توسعه اینترنت اشیا است.»
چه خوب که این اخبار از سوی مدیران و دست اندکاران دولتی بیان می شود ، به عبارتی سرعت و سمت و سوی فناوری های نوین به شکلی است که نه قابل انکار است و نه قابل محدود کردن.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام