کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی شیوع کرونا در آمریکا

سايت خبری ايتنا , 5 آبان 1399 ساعت 14:08

ایتنا- کمپانی فیس‌بوک به‌تازگی از هوش مصنوعی جدیدی پرده‌برداری کرده است که می‌تواند میزان شیوع کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا را 14 روز زودتر پیش‌بینی کند.


کمپانی فیس‌بوک به‌تازگی از هوش مصنوعی جدیدی پرده‌برداری کرده است که می‌تواند میزان شیوع کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا را 14 روز زودتر پیش‌بینی کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، پیش‌بینی شیوع ویروس کرونا در این روزها که تخمین‌های ضعیف منجر به شلوغی بیش‌ازحد بیمارستان‌ها و قوانین قرنطینه شدیدتر می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
در این میان کمپانی فیس‌بوک به‌تازگی با انتشار مقاله‌ای در رابطه با هوش مصنوعی ویژه‌ای توضیح داده است که می‌تواند شیوع ویروس کرونا را در سراسر آمریکا پیش‌بینی کند. این سیستم می‌تواند با در نظر گرفتن طبیعت این بیمار و فاکتورهای اجتماعی که به آلودگی به کرونا منجر می‌شوند، میزان همه‌گیری این ویروس را 14 روز زودتر از موعد پیش‌بینی کند.
 
فیس‌بوک از ویژگی‌های ذاتی ویروس کرونای جدید استفاده کرد و هوش مصنوعی خود را با استفاده از داده‌های زمان بندی شده موردی محلی و داده‌های عمومی و ناشناسی که به محاسبات المان‌هایی نظیر تحرک و فاصله اجتماعی می‌پردازند، تربیت کرد. این شرکت همچنین «مدل خود کاهشی عصبی» ویژه‌ای را به‌منظور جدا كردن عناصر منطقه‌ای و خاص بیماری از این مجموعه داده‌ها ایجاد کرد.
 

 
 
محققان سازنده این هوش مصنوعی بر این باورند که سیستم آن‌ها نه‌تنها مدل پیچیده‌تری ارائه می‌کند بلکه قطعیت بیشتری داشته و قرضیات کمتری ارائه می‌کند. کمپانی فیس‌بوک پیش‌بینی‌های به‌روز شده‌این هوش مصنوعی را از هفته منتشر می‌کند. این کمپانی همچنین امیدوار است که این روش را در اروپا نیز پیاده‌سازی کند.
 
مفید بودن این هوش مصنوعی علاوه بر میزان دقت بالای این محصول به میزان به‌کارگیری داده‌های ارائه شده توسط آن نیز بستگی دارد. بااین‌حال اگر این سیستم بتواند به‌صورتی که وعده داده شده است کار بکند، می‌تواند به مقامات رسمی برای تنظیم ظرفیت بیمارستان‌ها و سیاست‌گذاری در رابطه با محدودیت‌ها کمک کند.
 
واکسیناسیون و عرضه درمان‌های قطعی دیگر تنها راه‌حل نهایی برای مبارزه با این ویروس است اما تا آن زمان، سیستم‌های نظیر این هوش مصنوعی می‌توانند به قابل‌تحمل شدن شرایط کمک بزرگی بکنند.
 


کد مطلب: 62793

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62793/استفاده-هوش-مصنوعی-پیش-بینی-شیوع-کرونا-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir