۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۰

تبدیل تخیل به واقعیت با سنسور 250 مگاپیکسلی کنون

ایتنا - این سنسور را کنون ژاپن رونمایی کرده و هر دو بازار صنعتی و نظارتی را هدف قرار داده است.
تبدیل تخیل به واقعیت با سنسور 250 مگاپیکسلی کنون
Canon از یک سنسور تصویر 250 مگاپیکسلی رونمایی کرد که یاد فیلم‌هایی همچون وقتی که عنکبوت می‌آید، دروازه ستارگان و بلید رانر را زنده کرد. با اینکه این سنسور جدید در نمایش گوشه‌های تصویر کارایی چشمگیری ندارد ولی به اندازه کافی برای زوم کردن، باز هم زوم کردن، و باز هم زوم کردن قدرتمند است – شبیه آنچه احتمالا در فیلم‌های علمی تخیلی یا شوهای تلویزیونی کارآگاهی دهه 1990 و اوائل دهه 2000 دیده‌ایم. این سنسور تصویر جدید کنون برای اهداف دوربین نظارتی و آرشیوی ساخته شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این سخت‌افزار جدید کنون LI8020SA نام گرفته که یک سنسور 250 مگاپیکسلی CMOS است که برای عرضه برای دوربینهای جدید و دستگاه‌های عکس‌برداری در چند ماه و چند سال آینده آماده خواهد بود. این سنسور را کنون ژاپن رونمایی کرده و هر دو بازار صنعتی و نظارتی را هدف قرار داده است.
 
در ویدئویی که کنون ژاپن منتشر کرده نشان داده می‌شود که این سنسور جدید چه کاری می‌تواند انجام دهد. در این ویدئو آنها خاطرنشان می‌کنند که این سخت‌افزار جدید یک سنسور APS-H (در ابعاد 29.35mm x 18.88mm) است که قادر به ثبت پیکسلها در 1.5um (سایز پیکسل) است. این دستگاه تصاویر را با رزولشون 19568x 12588 ثبت می‌کند.
 
این سنسور دوربین در رزولوشن کاملش می‌تواند 5 فریم در ثانیه (در 10bit) ثبت کند. این دوربین همچنین می‌تواند رزولوشن ROI (FHD) را در 60 فریم در ثانیه (آن هم با 10bit) ثبت کند.
 

این سنسور، علاوه بر توانایی استفاده از یک تصویر بزرگ با زوم استاندارد، با یک تکنولوژی با نام «منطقه مورد نظر» کار می‌کند. با این تکنولوژی، کاربر می‌تواند یک بخش 8K  از فریم دید کامل سنسور را (به جای FOV کامل) انتخاب کند. با این بخش کوچکتر، این سنسور قادر به تصویربرداری با سرعت 24 فریم در ثانیه است (که بیشتر از 5 فریم در ثانیه استاندارد در رزولوشن کامل است).
 
یک قابلیت دیگر آن امکان فیلمبرداری با نرخ 45 فریم در ثانیه با line-skipping را فراهم می‌آورد. در این حالت، با اینکه جزئیات عمودی کاهش می‌یابد ( یک نهم می‌شود)، ولی در هر ثانیه به جای 5 فریم 45 فریم خواهید داشت.  
 
ما به این زودیها این سنسور را در هیچ دوربین سطح مصرف‌کننده‌ای نخواهیم دید، ولی غیرمنتظره هم نخواهد بود که این قابلیتهای ارتقایافته پیش از پایان سال 2021 در برخی سنسورها ظاهر شوند!  
 
 
کد مطلب: 62789
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام