کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افشای اطلاعات بیش از 200 هزار ایمیل صوتی از یک فناوری ابری

سايت خبری ايتنا , 2 آبان 1399 ساعت 6:00

ایتنا- به تازگی یکی از تأمین‌کنندگان VoIP ابری داده‌های بیش از 2 میلیون پیام صوتی را به‌صورت ناخواسته افشا کرده و کاربران را با خطری جدی مواجه کرده است.


به تازگی یکی از تأمین‌کنندگان VoIP ابری داده‌های بیش از 2 میلیون پیام صوتی را به‌صورت ناخواسته افشا کرده و کاربران را با خطری جدی مواجه کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گاهی اوقات داده‌هایی که افشا می‌شوند حاوی اطلاعات بسیار حساسی هستند. باب دیاچنکو به‌عنوان یک محقق امنیتی دریافته است که یک تأمین‌کننده VoIP ابری برای کسب‌وکارها که Broadvoice نام دارد، 2 میلیون پیام صوتی و 200 هزار پیام متنی را افشا کرده است.
 
البته این داده‌های حساس تنها محدود به نام و شماره تماس و شهر زندگی افراد نیست و بسیاری از این پیام‌های متنی شامل اطلاعات بسیار حساسی از قبیل شرایط پزشکی، گرو نامه‌ها و سیاست‌های بیمه کمپانی هستند که از این ایمیل‌ها افشاشده‌اند.
 

 
 
کمپانی Broadvoice در این رابطه اعلام کرد که این داده‌ها در تاریخ 28 سپتامبر ذخیره شده و در تاریخ 2 اکتبر قفل شده‌اند و تا اکنون شواهدی از سو استفاده از این داده‌ها دریافت نشده است. ربکا روسن به‌عنوان معاون بازاریابی این کمپانی در این رابطه اظهار کرد که معتقد است کم‌تر از 10 هزار کسب‌وکار تحت تأثیر این اشتباه قرار گرفته‌اند. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که چه تعداد مشتریان این کمپانی‌ها در خطر افتاده‌اند.
 
البته به نظر می‌رسد که آسیب عملی این حادثه چندان زیاد نبوده است. بااین‌وجود اتفاقاتی ازاین‌دست خطرات اطلاعات نا امن را بیش‌ازپیش به کاربران گوشزد می‌کند. یک تصمیم غلط می‌تواند حجم زیادی از اطلاعات را در معرض افراد نا مطمئن قرار بدهد و حتی ممکن است مجموعه‌ای کوچک از این داده‌ها مشکلات بزرگی را ایجاد کند.
 


کد مطلب: 62781

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62781/افشای-اطلاعات-بیش-200-هزار-ایمیل-صوتی-یک-فناوری-ابری

ايتنا
  https://www.itna.ir