۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۱

اینترنت باکیفیت حق مردم است؛ اما کدام اپراتور؟

در مقایسه‌ای که بین پانزدهم تا بیست‌ویکم مهرماه انجام شده، کیفیت اینترنت سه اپراتور بزرگ کشور در تهران تقریبا این نکته را نشان می‌دهد که 4G همراه اول در مدت اخیر روند رو به رشد و پایداری داشته و از عددی نزدیک به ۵/۰ مگابیت بر ثانیه به نزدیک به ۶/۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.
اینترنت باکیفیت حق مردم است؛ اما کدام اپراتور؟


وزیر ارتباطات در روز دوشنبه ، در حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی گزارشی از اپراتورهای موبایلی کشور ارائه داد. 
آذری جهرمی در حساب کاربری خود نوشت: کیفیت اینترنت «حق» شماست و ما وظیفه داریم تمام تلاش‌مان را به کار بگیریم تا هر روز کیفیت اینترنت را بهبود ببخشیم.
این گزارش در خصوصی کیفیت اینترنت ارائه دهنده این اپراتورهای به مشترکین و کاربران در نقاط مختلف کشور است.

وزیر ارتباطات در ادامه نمودارهایی از کیفیت اینترنت در استان‌های مختلف ایران را منتشر کرد. در این نمودارها کیفیت خدمات اینترنت خانگی و همراه به طور مجزا نشان داده شده است:
 
 
 


 
 


مقایسه کیفیت خدمات اینترنت همراه در استان تهران:
 
 

در این نمودار به خوبی مشخص است که اگر چه اپراتور دوم –ایرانسل – در برخی سالها توانسته رشد خوبی داشته باشد، اما در نهایت هرگز نتوانسته به رکورد همراه اول در توان و ظرفیت عملیاتی دست یابد.

در مقایسه‌ای که بین پانزدهم تا بیست‌ویکم مهرماه انجام شده، کیفیت اینترنت سه اپراتور بزرگ کشور در تهران تقریبا این نکته را نشان می‌دهد که 4G همراه اول در مدت اخیر روند رو به رشد و پایداری داشته و از عددی نزدیک به ۵/۰ مگابیت بر ثانیه به نزدیک به ۶/۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است. اگرچه اینترنت 4G ایرانسل گاهی در حد همراه اول عمل کرده اما نتوانسته به رکورد (پیک) همراه اول برسد.
 
کد مطلب: 62770
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
برادر بزرگوار ، تلاش و گفتار شما بسیار قابل تقدیر است ، اما گفتن نکته ای کوچک شاید چندان بی لطف نباشد ، آنچه کاربران در عمل برایشان محسوس است تفاوت بسیار با نمودارها دارد ، کاربر چرایی موضوع را نمی داند ، اما کیفیت اینترنت چندان رضایت بخش نیست ، قطعی های مکرر ، افت سرعت های مکرر ، خصوصا در انجام امور ضروری مانند انجام امور بانکی ، ثبت نام های اینترنتی ، امتحانات و آموزش های آنلاین و مجازی و ..... ، با هر بار تماس با هر یک از اپراتورها هم بیشترین جواب دریافتی فقط یک کلام است ، مشکل از سمت کاربر است! و هیچ اپراتوری حاضر به پذیرش و رفع اشکالات از سمت خود نیست ! در این روزگار سخت و پرتنش ، که بیشتر امور به سمت دورکاری و برخط اینترنت رفته ، تا نهایت فشار عصبی بر روی کاربران است و بس ، امید آنکه بصورت موثر مدیران در رفع مشکلات تلاش کنند تا که کمی کسب آرامش کنیم . انشااله.