۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰

خوردروی هیبرید اسپورت تاراسچی براردو با الگوبرداری از BMW i8

ایتنا - تاراسچی براردو را می‌توان حاصل ترکیب یک BMW i8 و قدری ذوق و سلیقه ایتالیایی دانست.
خوردروی هیبرید اسپورت تاراسچی براردو با الگوبرداری از BMW i8
تاراسچی براردو را می‌توان حاصل ترکیب یک BMW i8 و قدری ذوق و سلیقه ایتالیایی دانست. براردو زاده ذهن تازیو تاراشی، پسر راننده ماشین مسابقه‌های ایتالیایی و خودروسازی به نام Berardo Taraschi، است. وی در دهه 1950 به صورت تفریحی در فرمول 1 شرکت می‌کرد و بنیانگذار Meccanica Taraschi است که از 1947 تا 1961 خودرو تولید می‌کرد. از این توضیحات به راحتی مشخص می‌شود که تاراسچی براردو برگرفته از نام وی است که صرفا ترتیب آن معکوس شده است.  
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این خودرو می‌تواند مبتنی بر زیرساخت BMW i8 باشد، ولی سبک طراحی ظاهری آن برگرفته از مشین مسابقه Giaur Taraschi 750 Sport Champion در سال 1953 است. از اینرو، این خودروی جدید گلگیرهای گرد برجسته دارد و پشت آن منحنی‌وار است. در واقع، بسیار الهام‌گرفته از سبک ایتالیایی است.
 

بدنه خوش‌فرم آن از آلومینیوم ساخته شده تا وزن کاهش یابد. چراغهای جلوی آن طراحی عمودی دارند، و تهویه کاپوت آن طراحی برجسته‌ای دارد. با این حال، بخش عمده زیبایی آن ناشی از کناره‌ها و عقب این خودرو است. دهانه اگزوز دوگانه آن که در وسط عقب طراحی شده و دیفیوزر عقب آن حکایت از پتانسیل سرعت بالا برای براردو دارند.
 
تا حدود زیادی مانند BMW i8، تاراسچی براردو نیز یک پاورترین هیبریدی دوگانه دارد. ولی در حالی که i8 به خاطر دو موتور الکتریکی و موتور توربوشارژ سه سیلندر 1.5 لیتریش توان 369 اسب بخار دارد، براردو به خاطر استفاده مضاعف از یک موتور بنزینی می‌تواند به توان 414 اسب بخار دست یابد، و البته بنا بر اعلام این شرکت امکان تولید ورژنهای توان بالاتری که 464 و 513 اسب و بخار هم تولید کنند وجود دارد.
 

به طور طبیعی، توان بیشتر به معنای افزایش سرعت است. براردو شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه و حداکثر سرعت 280 کیلومتر در دارد (یک مدل پایه BMW i8 شتاب 4.1 ثانیه دارد). از اینرو، بله، این خودرو با استانداردهای مدرن بسیار چالاک است. تاراسچی از طرح درهای بال‌مانند پروانه‌ای BMW بهره برده است؛ اما نمای داخلی چوب و چرم مانند براردو جلوه‌ای خاص به آن داده است، انگار وارد یک عتیقه‌فروشی شده‌اید. داشبورد آشنای i8  در آن رعایت شده امام طراحی کنسول مرکزی براردو تغییراتی با آن دارد. 
 
BMW تولید i8 را از آوریل امسال متوقف کرد ولی تاراسچی براردو تضمینی بر زنده ماندن روح آن است.
 
 
کد مطلب: 62766
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام