۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۵

اسپیس‌اکس ۶۰ ماهواره اینترنتی جدید استارلینک به فضا پرتاب کرد

ایتنا - اکنون بیش از ۸۰۰ ماهواره استارلینک در مدار قرار دارند.
اسپیس‌اکس ۶۰ ماهواره اینترنتی جدید استارلینک به فضا پرتاب کرد
شرکت اسپیس‌اکس دو روز پیش (۱۸ اکتبر)، با موفقیت توانست پشته‌ای کامل از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک را به فضا پرتاب کند و با فرود آوردن موفق موشک در دریا، به مأموریت خود پایان دهد.

به گزارش ایتنا و به نقل از Space، در واقع، چندروز پیش در ساعت ۸:۲۵ صبح به وقت محلی، یک موشک دو مرحله‌ای فالکون ۹ توانست ۶۰ ماهواره استارلینک جدید را از بستر پرتاب تاریخی ناسا یعنی 39A واقع در مرکز فضایی کندی ناسا به‌سوی مدار پرتاب و آن را به صورت فلکی در حال رشد اسپیس‌اکس واقع در مدار برساند. نزدیک به ۹ دقیقه بعد، نخستین مرحله تقویت‌کننده به زمین بازگشت و در یک برخورد آرام بر روی یکی از کشتی‌های بدون سرنشین اسپیس‌اکس در اقیانوس اطلس فرود آمد.

گفتنی است این پرواز، هجدهمین پرتاب اسپیس‌اکس در سال ۲۰۲۰ و همچنین نودوپنجمین پرواز فالکون ۹ تا به امروز بود. اسپیس‌اکس تابستان شلوغی را پشت سر گذاشته و شاید امسال، شلوغ‌ترین سال پرتاب خود را رقم بزند. در حال حاضر این رکورد متعلق به سال ۲۰۱۸ است؛ یعنی زمانی که این شرکت ۲۱ بار پرتاب انجام داد.
 

فالکون ۹ با ارتقای بیش از ۱٫۷ میلیون پوندی نیروی محرکه خود، از زمان پرتاب اولین محموله در سال ۲۰۱۸، کارکرد قابل قبولی داشته است (هرچند که این موشک در ماه‌های گذشته دو بار هم پرتاب ناکام را تجربه کرده است). اسپیس‌اکس با این پرتاب، با فالکون‌های پیشین که می‌توان تا حدودی از آنها استفاده مجدد کرد، خداحافظی و دوره جدیدی را آغاز کرد بدین‌ترتیب که یک موشک، توانایی چندین بار پرواز را دارد.

از آن زمان به بعد، اسپیس‌اکس در تلاش بوده تا فناوری موشک‌های قابل استفاده مجدد خود را توسعه دهد. سابقه اسپیس‌اکس در زمینه موشک‌هایی که پرواز آنها به اثبات رسیده، حق پرتاب محموله‌های نظامی و امنیت ملی و همچنین فضانوردان را برای این شرکت به ارمغان آورده است.
کد مطلب: 62761
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام