کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ناسا و نوکیا برای راه‌اندازی 4G بر روی ماه همکاری می‌کنند

سايت خبری ايتنا , 29 مهر 1399 ساعت 19:30

ایتنا - ناسا اعلام کرده است که قصد دارد تا در پروژه‌ای با نوکیا برای ساخت یک شبکه ارتباط سلولار 4G در کره ماه همکاری کند.


ناسا اعلام کرده است که قصد دارد تا در پروژه‌ای با نوکیا برای ساخت یک شبکه ارتباط سلولار 4G در کره ماه همکاری کند. ناسا قصد دارد تا 14.1 میلیون دلار در این پروژه هزینه کند. سهم نوکیا بخشی از 370 میلیون دلار در قراردادهای جدید برای ماموریت‌های تحقیقاتی بر روی سطح ماه است که اخیرا اعلام شدند. بخش عمده این پول به قراردادهایی با United Launch Alliance و اسپیش‌ایکس اختصاص یافته تا راهکاری برای ساخت و مدیریت سوخت راکت در فضا پیدا کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، ناسا قصد دارد تا به سرعت تکنولوژی‌های جدیدی را برای ماه به عنوان بخشی از هدفش برای کار فضانوردان در یک پایگاه فضایی در ماه تا سال 2028 توسعه دهد. این آژانس قصد دارد که تا سال 2024 باری دیگر پای انسان را به ماه باز کند. جیم برایدنستاین مدیر ناسا گفت که این سازمان به سیستم‌های توانی نیاز دارد که بتوانند مدت طولانی روی سطح ماه دوام بیاورند و قابلیت زیست بر روی سطح ماه فراهم بیاید.
 
یک راه ارتباط برقرار کردن بر روی سطح ماه هم مهم است، و این هدف بی‌تردید با یک سیستم 4G روی ماه می‌تواند محقق شود. این پروژه ارتباطات بر روی ماه به نوکیای آمریکای شمالی، که تحقق مالکیت شرکت اصلی فنلاندی نوکیا است، سپرده شد. این شبکه 4G می‌تواند ارتباطات بر روی سطح ماه را در فواصل طولانیتر و سرعت بیشتر پشتیبانی کند و در عین حال قابل اتکاتر از استانداردهای جاری باشد.
 


این سرویس امکان ارتباطات بین ماهنوردها، روورها، زیستگاه‌ها و فضانوردان را فراهم خواهد آورد. این سیستم همچنین می‌تواند برای فضاپیما استفاده شود. این بودجه نوکیا را قادر خواهد ساخت تا بررسی کند که چگونه تکنولوژی مورد استفاده بر روی زمین را می‌توان برای استفاده در محیط کره ماه تطبیق داد.
 
زمان یا امکان ساخت سیستم 4G بر روی کره ماه هنوز مشخص نشده است. ناسا هنوز درباره مکان دقیق فرود برای ماموریت‌های آتی آرتمیس تصمیمی نگرفته است، ولی محلی در نزدیکی بقایای یخ آبی بر روی قطب جنوب ماه را در نظر گرفته است.
 


کد مطلب: 62757

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62757/ناسا-نوکیا-راه-اندازی-4g-روی-ماه-همکاری-می-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir