۰
plusresetminus
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۳۰

نسخه موبایل گوگل کروم امن‌تر می‌شود

ایتنا- قرار است امنیت گوگل کروم که یکی از بهترین و پرطرفدارترین مرورگرهای مخصوص گوشی هوشمند محسوب می‌شود، خیلی بیشتر شود.
نسخه موبایل گوگل کروم امن‌تر می‌شود
بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند که نرم افزار خودشان را در اختیار مخاطبان مختلف قرار دهند. آن‌ها در اختیار مخاطبانی که کامپیوتر و لپ تاپ دارند، نرم افزار قرار می‌دهند و در اختیار کسانی که گوشی هوشمند دارند، اپلیکیشن اندروید و آی.اُ.اس می‌گذارند. گوگل کروم هم مرورگر شرکت گوگل است که هم در قالب نرم افزار و هم در قالب اپلیکیشن به بازار عرضه شده است.
 
 به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، برخی از اپلیکیشن‌ها، امکانات و امنیتی که در نسخه موبایل وجود دارد را ندارند و برخی از امکانات موجود در اپلیکیشن‌ها در نرم افزار‌ها وجود ندارد. به عنوان مثال برخی از کارشناسان بر این باور هستند که امنیت نسخه موبایل گوگل کروم از نسخه کامپیوتری آن پایین‌تر است. همین نظرات باعث شد که شرکت گوگل به این فکر بیفتد که نسخه موبایل مرورگر خود را امن‌تر کند تا امنیت آن مثل نسخه کامپیوتر، بالا برود.
 
یکی از تغییراتی که شرکت گوگل در مرورگر خود اعمال کرده این است که با کمک کاربران بفهمد که وارد شدن در چه وب‌سایتی می‌تواند رمز عبور را به خطر بیندازد. این کار با این هدف انجام می‌شود که گوگل بفهمد رمز عبور در چه وب‌سایت‌هایی در معرض خطر قرار می‌گیرد. البته این بدین معنا نیست که گوگل می‌تواند به نام کاربری و رمز عبور شما پی ببرد.
 

اتفاقی که می‌افتد این است که وقتی یک رمز عبور با مواردی که در پایگاه داده ذخیره شده ، مطابقت دارد گوگل نه تنها این موضوع را به کاربر اعلام می‌کند بلکه به کاربران پیشنهاد می‌دهد که اشکالات موجود را اصلاح کنند و رمز عبور خود را در سایت‌ها تغییر دهند.
 
در حال حاضر پایگاه‌های داده به شدت در معرض خطر قرار دارند و به همین خاطر کروم قصد دارد با افزایش امنیت، کاربران خود را در برابر اشکالات و حملات در امان نگه دارد.
کد مطلب: 62754
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام