کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امکان زنده ماندن ویروس کرونا روی صفحه‌نمایش گوشی تا 28 روز

سايت خبری ايتنا , 27 مهر 1399 ساعت 21:53

ایتنا- بر اساس تحقیقات محققان آژانس علوم ملی استرالیا ویروس کرونا نسبت به ویروس آنفولانزا برای مدت بیشتری روی سطوح صاف نظیر همراه‌های هوشمند، سطوح فلزی یا پول کاغذی زنده می‌ماند.


بر اساس تحقیقات محققان آژانش علوم ملی استرالیا  ویروس کرونا نسبت به ویروس آنفولانزا برای مدت بیشتری روی سطوح صاف نظیر همراه‌های هوشمند، سطوح فلزی یا پول کاغذی زنده می‌ماند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، این محققان دریافتند که این ویروس در یک محیط کاملا کنترل شده می‌تواند تا 28 روز زنده بماند. در شرایط مشابه، ویروس آنفولانزا تنها برای 17 روز زنده می‌ماند.
 
گروه تحقیقاتی یاد شده اظهار کردند که پژوهش آن‌ها تائید کرده است که ویروس کرونا در مقایسه با سایر ویروس‌ها به‌شدت قوی‌تر است. این یافته‌ها نشان می‌دهد که SARS-CoV-2 می‌تواند برای مدت‌زمان طولانی‌تر ازآنچه پیش‌ازاین در نظر گرفته شده است،عفونی باقی بماند.
 
اگرچه این مطالعات اهمیت تمیز کردن و ضدعفونی همراه‌های هوشمند و سایر سطوح را به نمایش می‌گذارد اما هشدارهای زیادی را نیز به همراه دارد. این پژوهش در دمای ثابت 68 درجه فارنهایت و محیط تاریک انجام شده است تا تأثیرات نور فرابنفش به صفر برسد.
 

 امکان زنده ماندن ویروس کرونا روی صفحه‌نمایش گوشی تا 28 روز
 
همچنین در شرایط عادی ویروس کرونا اغلب روی سطوح با مخاط تازه که سرشار از آنتی‌بادی و سلول‌های سفید است، همراه است اما در پژوهش یاد شده تنها از ویروس خاص استفاده شده و مخاطی همراه با آن نبوده است.
 
رون اکلس به‌عنوان پروفسور دانشگاه رادکلیف دراین‌باره به بی‌بی‌سی اعلام کرده است که:« به نظر من ویروس‌های عفونی تنها به‌جای چند روز،چند ساعت در مخاط روی سطوح زنده می‌مانند.» اخیرا محققان دیگر خطر ابتلا به ویروس کرونا از طریق سطوح را کم‌اهمیت کرده‌اند.
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده از CDC حاکی از آن است که:« تصور نمی‌شود که گسترش از طریق لمس سطوح یک روش معمول برای گسترش COVID-19 باشد.» بلکه شایع‌ترین ناقلان این ویروس قطرات تنفسی هستند که در اثر سرفه یا عطسه تولید می‌شوند.
 
راهنمایی‌های جدید همچنین اعلام کرده‌اند که این ویروس همچنین می‌تواند از طریق هوا در فضاهای کم تهویه و محصور که در آن فعالیت‌های نیازمند تنفس بیشتر نظیر آواز خواندن و ورزش انجام می‌شود، منتقل شود.

مطالب مشابه:
روش‌های مختلف برای پاکسازی گوشی، تبلت و دستگاه‌های دیگر از کروناویروس
زندگی تحت قرنطینه کروناویروس (COVID-19) در نقاط مختلف جهان
ابزارهایی برای ضدعفونی کردن گجت‌های تکنولوژی در دوران کروناویروس
واقعیت‌های جدید زندگی در فضای آنلاین پس از کروناویروس






 


کد مطلب: 62728

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62728/امکان-زنده-ماندن-ویروس-کرونا-روی-صفحه-نمایش-گوشی-28-روز

ايتنا
  https://www.itna.ir