۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۲

فروش کروم، راه فرار گوگل از پرونده انحصارطلبی

ایتنا - وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد در آینده نزدیک پرونده انحصارطلبی گوگل را در دادگاه مطرح کند و لذا ممکن است این شرکت مجبور به فروش مرورگر کروم شود.
فروش کروم، راه فرار گوگل از پرونده انحصارطلبی

گوگل از سوی بسیاری از رقبای تجاری و دولت آمریکا به فعالیت های انحصارطلبانه برای از میدان به در کردن دیگر شرکت‌های فناوری متهم است و احتمال محکومیت این شرکت نیز بالا دانسته شده است.

به گزارش ایتنا از فارس،  گفته می شود گوگل به دنبال اجرای یک اقدام پیش دستانه بوده و ممکن است بخواهد کسب و کار مربوط به مرورگر کروم خود را بفروشد تا جلوی وارد آمدن خسارات بیشتر را به گوگل بگیرد.

علت انتخاب کروم برای فروش
در حال حاضر شایعاتی در مورد احتمال تبدیل شدن گوگل به دو شرکت مطرح شده و این در حالی است که گوگل در حال حاضر زیرمجموعه یک شرکت مادر تخحصصی بزرگ تر به نام آلفابت است.

بخش عهده اتهامات انحصارطلبانه بر علیه گوگل مربوط به رویه‌های انحصارطلبانه آن در دنیای تبلیغات دیجیتال است. فروش مرورگر کروم باعث می شود که بخش زیادی از این اتهامات نیز دیگر متوجه گوگل نباشد. زیرا بخش زیادی از تبلیغات دیجیتال گوگل بر بستر مرورگر کروم انجام می شود. علت اصلی تصمیم گوگل برای فروش کروم همین مساله است.

گفته می شود گوگل برای نهایی کردن این تصمیم در حال مذاکره با برخی وکلا و نیز شرکت‌ها و موسسات فناوری است تا به جمع بندی نهایی برسد. وزارت دادگستری آمریکا پیش از این از نهایی شدن تصمیم خود در مورد گوگل ظرف چند هفته آینده خبر داده بود.
کد مطلب: 62699
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام